Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Edu aktsiaturul eeldab megatrendide jälgimist

    Edukad aktsiainvesteeringud saavad alata alles siis, kui inimene suudab ennast hästi juhtida. Mina pole seda suutnud ning seetõttu on tulnud vastu võtta ka rahalisi kaotusi (õnneks mitte märkimisväärseid). Kuid ma õpin ja saavutan tulevikus kindlasti kõrge professionaalsuse.
    Kõik saab alguse eesmärgistamisest - kuidas, millal ja kui pikaks ajaks ma midagi ostan. Ehk enne raha kühveldamist börsile üritan kokku panna strateegia - millal sisenen, kui suure summaga ning milliste perioodide tagant ostan lisaks, millal ja kuidas aktsiaid maha müün jne. Paigas põhimõtted ei lase emotsioonidel kasvada ning aitavad vähendada turu tõmbetuultest ning kollektiivsest teadvusest tingitud tõmblemisi.
    Strateegia on ühendatud väikeste ja suurte mõjuritega. Suurteks mõjuriteks on kliima soojenemine, ökoloogilise mõtteviisi pealetung, infotarbimise harjumuste muutumine ehk muutuv meedia, tehnoloogia areng ning kasvav energiapõud. Kõik see mõjutab ettevõtteid ning inimesi. Üks küsimus investeerimisel konkreetsesse ettevõttesse ongi, kas tema tegevused haakuvad mingil moel suurte mõjuritega, kas need suured tegurid toetavad kuidagi firma tegevust või mitte.
    Halb on siis, kui firma liigub nendele ristivastupidises suunas. Näiteks võib tuua USA autotööstuse, mis pikka aega ignoreeris (kuigi tulemused olid veel head) ökoloogilist trendi.
    Kui ma oleks mõne suusakeskuse omanik Eestis, oleksin väga murelik, sest minu äriplaan oleks vastuolus tõsiasjaga kliima soojenemisest. Ilmselt on vaid aja küsimus, millal Baltika mingi uue ökoloogilise tootega välja tuleb. Praegu mul ühtegi Baltika aktsiat ei ole, on vaid Eesti Telekom.
    Tehnoloogia areng pakub telekomile metsikult uusi võimalusi ning tulevikus on vastavad firmad üha rohkem meelelahutust pakkuvad ettevõtted. Tõsiasi, et inimesed üha enam virtuaalelu elavad, on pluss telekomisektorile.
    Lisaks suurtele teguritele mõjutavad inimeste käitumist ning ettevõtteid regionaalsed ning riigipõhised mõjurid. Nendele pihta saada on märksa keerulisem kui megatrendidele. Siin aitab natuke ajalugu, aga mitte täielikult. Kuna majandus on globaalne, mõjutavad regiooni ja riiki ka mingid sündmused mujal ning seda mõju on keeruline hinnata.
    Eesti on seni liikunud kümneaastase arengutsükli kaupa, tuleviku jaoks ei tähenda see fakt iseenesest midagi. Fakt on aga see, et igale buumile järgneb langus, sellele stabiliseerumine (platoo) ning siis jälle uus tõus. Küsimus on, kui kaua võtab aega järjekordse platoo läbimine.
    Seega võib öelda, et üheks väikemõjuriks on trend ise. Oluline on aru saada, kas ollakse selle alguses, laineharjal, lõpus või on juba tegemist ülemineku etapiga (praegu viibime just selles faasis).
    Siit võib leida ka põhjuse, miks Arco Vara ja Ekspress Grupi aktsiad hakkasid pärast börsidebüüti kolinal alla tulema - peole jõuti lihtsalt liiga hilja.
    Nimetatud firmade aktsiate langus polnud seotud niivõrd nende ettevõtete endi, vaid meelsuse muutusega turul.
    Üheks oluliseks indikaatoriks minu jaoks on vähemuse käitumine. Ei ole mõtet analüüsida massi, vaid hoopis seda 5-10 protsenti inimestest, kes käituvad teisiti. Innovatsioon saab alguse just nende hulgast, mitte keskmisest inimesest.
    Viimane jookseb trendiga kaasa, mitte ei ole nende tekitaja.
    Ehk lühidalt öeldes - vähemus loob innovatsiooni ning trende.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.