Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Olulisem kui tiitlid on imago
Artikliturundus on viimastel aastatel hoogu võtnud turundusviis. See toimib nii: mingi organisatsiooni esindaja kirjutab regulaarselt lühiartikleid oma valdkonna teemadel, pakkudes sellega kasulikku informatsiooni teemast huvitatutele. Pärast artikli kirjutamist teeb autor selle tasuta levitatavaks ja avaldatavaks, peaasjalikult internetis. Iga artikkel sisaldab lühiinfot ka autori, tema ettevõtte ja teenuse kohta koos viitega tema veebilehele.
Artikliturundus toob kasu peamiselt kolmel moel: aitab positsioneerida ennast kui eksperti oma valdkonnas, tuua veebile kvalifitseeritud külastajaid ja tõsta kodulehe positsiooni otsingumootori tulemustes, mis viib külastajate arvu märgatava kasvuni.
Inimesed usaldavad eksperte. Nt kelle valiksid oma meeskonna koolitajaks: Peen Vainu või Hubert Metsamaa? Kuna sa tõenäoliselt pole Hubert Metsamaast midagi kuulnud ja tead Peep Vainu ning tema koolitajamainet hästi, siis pole valikut raske teha. Mis juhtuks sinu müüginumbritega, kui sind peetaks oma ala Peep Vainuks?
Igaüks võib saada eksperdi maine oma alal. Selleks ei pea omama doktorikraadi ega 30 aastat kogemust. Olulisem kui tiitlid on imago. Positsioneerimise tuum pole selles, kui suur ekspert ollakse, vaid kui suureks eksperdiks sind peetakse.
Kui keegi loeb sinu artiklit, klikib viitele artikli lõpus ning satub sinu kodulehele, siis on see kvalifitseeritud külastaja. Seda tüüpi külastajad märkasid sinu artiklis midagi, mis neile huvi pakkus, neil on tõenäoliselt positiivne arvamus sinust, kuna loetud artikkel õpetas neile midagi kasulikku, ja nad on palju varmamad kasutama sinu teenuseid. Tehes oma artikli vabalt levitatavaks - iga soovija võib selle avaldada oma veebis -, levib sinu sõnum ka kui viirus.
Otsingumootorid nagu Google järjestavad otsingutulemustes veebilehti autoriteetsuse järgi. Mida rohkem linke erinevatelt veebilehtedelt sinu veebile, seda kõrgema positsiooni veebileht saavutab. Kirjutades uusi artikleid, tekitad ka üha uusi linke oma veebile iga kord, kui see kuskil avaldatakse.
Alusta oma kodulehega ning lisa kommentaar, et seda artiklit võib vabalt kopeerida ja avaldada tingimusel, et autoriinfo ja sisu jääb muutumatuks. Teiseks otsi üles artikliturunduse veebilehed, kuhu saad lisada artikli, ja inimesed, kes otsivad tasuta sisu oma veebile, leiavad sinu loo. Kolmandaks proovi saada avaldatud erialases meedias, internetifoorumites ja uudiskirjades.
Autor: Peep Laja