Kuidas kohaneda suveajaga. Uneuurijate nipid

10. märts 2008, 10:45

Õige varsti läheb Eesti koos muu maailmaga
taas üle suveajale. See tähendab tund aega varasemat tõusmist.

USA Michigani ülikooli unekeskuse teadlased soovitavad selleks, et vältida väsimust ja aidata kehal üleminekuga võimalikult valutult kohaneda Live Science’i vahendusel järgmisi nippe:

* Mõned päevad enne suveaja tulekut peaks minema varem voodisse. Kasvõi iga päev 15 minuti võrra varem annab tunda.

* Samuti tuleks kolm päeva enne suveaja tulekut püüda ärgata iga päev 15 minuti võrra varem

* Kell tuleks seada suveajale juba laupäeva õhtul, enne ajamuutust. Pühapäevane sissemagamine on halb algus. Pigem tuleks püüda ärgata tavalisel ajal.

Järgmisi nõuandeid tasuks aga järgida pidevalt, et igal ööl hästi magada:

• Kindel rutiin: iga päev tuleks püüda voodisse minna ja ärgata ühel samal kellaajal.

• Ei mingeid päevaseid tukastusi: kui tõesti kuidagi muidu ei saa, siis väike 15-30-minutiline suigatus keskpäeval.

• Väldi õhtuti alkoholi.

• Joo kohvi ainult hommikul ning väldi kofeiini sisaldavaid tooteid õhtupoolikuti.

• Ära suitseta enne magamaminekut ega öösel.

• Väldi õhtusi trenne, jäta sportimine päevasele ajale.

• Ära kasuta magamistuba töötoana.

• Magamistuba olgu pime, vaikne ja mugav.

• Püüa lõdvestuda ja rahuneda juba 30 - 45 minutit enne magamaminekut.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. April 2008, 11:35
Otsi:

Ava täpsem otsing