Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Airil pole põhjust häbeneda
Estonian Airi juht Andrus Aljas vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.
Mitu aastat järjest suudaks Estonian Air kahjumit teha ja edasi tegutseda?
Kui ettevõte ei teeni mitu aastat järjest kasumit, siis järelikult ei ole ettevõtte ärimudel konkurentsivõimeline ja jätkusuutlik. Mitu aastat on mitu, sõltub paljudest faktoritest. Muu hulgas konkurentsisituatsiooni kiirest muutumisest, ettevõttesse tehtud investeeringutest, mis nende tegemise aegadel toovad märgatavaid lisakulusid jms. Lennunduses on tavaliselt investeeringud reeglina suured ning tasuvusajad pikad.
Miks on Estonian Airi imago nii hirmsasti langenud? Väljareklaamitud piletihinnad ei vasta tegelikkusele, ka on igasuguseid põhjendamata hilinemisi.
Lennupiletite hinnad on ajas muutuvad ehk siis piltlikult öeldes ei ole homme tavaliselt enam võimalik osta selle hinnaklassi pileteid, mis täna. Odavlennufirmad pakuvad osa pileteid välja suisa muidu. Ei saa ju eeldada, et kõige madalamate hindadega müüakse välja 100% lennukist. Mis puudutab meie lendude ärajäämisi ja tühistamisi, siis lisan lingi meie kodulehele, kus täpsem statistika koos võrdlusega teiste lennufirmadega kirjas -
www.estonian-air.ee/26385. Paremini saab alati, aga häbeneda ei ole ka millegi pärast!
Millal valib Estonian Air endale kindla strateegia?
Estonian Airi strateegia on pakkuda sihtkohti, tooteid ja teenuseid kohalikul turul ning seda nii äri- kui ka puhkusereisijatele. Tahame pakkuda konkurentsi kõigile siia lendavatele lennufirmadele ja seetõttu pakume kõrgemate hindadega äriklassi teenust ning võimalikult madalaid hindu koos teistsuguse teenindustasemega.
Sellise mudeli töötas välja Estonian Airi juhtkond. SASi mõju siinkohal ei ole!
Miks Estonian Air pardal nii kehva sööki pakub?
Maitse üle on raske vaielda. Oleme jällegi saanud klientidelt palju ka positiivset tagasisidet. Igal juhul töötame suunas, et senisest veelgi tihedamalt oma menüüd vahetada ja mitmekesistada.
Kas Estonian Air plaanib tulevikus teenindama hakata liine, mille üks sihtkoht ei ole Tallinn? Näiteks Riia-London?
Plaanib kindlasti. Esimestena on selles järjekorras lennud algusega Kuressaarest ja Tartust... Eestist välja me praegu ei vaata, kuna ka kodus on arenguvõimalusi esialgu piisavalt.
Millest see tuleb, et need inimesed, kes maksavad kõige kallima pileti hinna, peavad istuma põlved konksus esimeses reas?
Selline seis tuleneb kahjuks lennuki konstruktsioonist. Samas võivad äriklassi reisijad olla kindlad, et vähemalt nende kõrval on istekoht alati tühi. Uute lennukite tulekuga tõuseb oluliselt ka reisija mugavus.
Kui palju on praegustel sooduspakkumistel hindadel veel langusruumi?
Kui vaadata praeguste sooduspakkumise hindu ning panna kõrvale kütuse hinna dünaamika viimasel ajal, mis on lennupileti hinna kõige olulisem kulukomponent, siis langusruumi on väga raske näha. Pigem ikka vastupidi...
Kas SAS survestab Estonian Airi ning airBalticu ühinemist?
Ühinemise teema ei kuulu ettevõtte juhtkonna päevakorda. Estonian Airi juhtkonnal on täielikult vabad käed tegemaks otsuseid uute liinide avamiseks. Täielikult on juhtkonna otsustada ka teenindusse puutuv.
Autor: ÄP