Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Välismaa tippesinejad toovad saalid täis

Teeli Remmelg 12. märts 2008, 00:00

Möödunud aastal tuntud turundusguru Philip Kotleri Eestisse toonud Eesti Konverentside arendusjuht Ilja Burtsev meenutab, et konverentsiidee tuli neil juhuslikult.

"Algselt tegime Kotlerile hoopis ettepaneku välja anda uus raamat, aga ta ütles sellest ajapuudusel ära. Selle asemel oli ta meelsasti nõus esinema, sest ta polnud kunagi varem Balti riikides käinud ja oli ka ise siiatulekust huvitatud."

Eesti turul uue konverentsikorraldaja VivaPersona eestipoolse esindaja Asko Talu sõnul oli veebruaris nende konverentsil esinenud Robin Sharmaga lihtne kontakti saada.

"Muidugi on ta väga hõivatud inimene, kelle aeg on umbes aastaks ette planeeritud. Samas meeldib talle avastada uusi kohti ja ta hindab Balti riike kiire arengu tõttu ja siin tuntavat teistsugust vaimsust," usub ka Talu, et paljud välislektorid tulevad Eestisse veel uudishimust.

Fastleader.com-i juht Endrik Randoja seda arvamust siiski ei jaga.

"Võib täheldada, et välisesinejate jaoks on Eestil juba uudsuse moment otsas ja pigem paistame väljapoole sellise keskmise Euroopa riigina. Kunagise raudse eesriide langemise efekt on praeguseks kadunud ja vajame uut pööret, millega tähelepanu äratada," arvab Randoja.

Enamiku ärilektoritega on kontakti saamine siiski suhteliselt lihtne. Ilja Burtsevi selgitusel said nad Kotleriga isiklikult suhelda.

"Helistasime ülikooli, kus ta töötas ja saimegi temaga otse rääkida. Ta osutus oodatust lihtsamaks ja väheste nõudmistega inimeseks. Muidugi oli suurim takistus aeg, kuid leidsime siiski sobiva esinemisaja juba paari kuu pärast. Muid erilisi nõudmisi tal polnud, ta soovis konverentsil lihtsalt pauside ajal puhata ja pressiga vähem kohtuda, et enam esinemisele keskenduda," meenutab Burtsev.

Fastleader.com-i juht Endrik Randoja on toomas märtsis toimuvale Liidrite Foorumile kuumema uuema aja juhtimismõtleja Frans Johanssoni ja välja andmas ka tema uut ärivõimalusi paljastavat raamatut "Medici efekt", mis kuulub TOP 10 hulka amazon.com-is.

"Meie valik langes Johansonile just tema uudse mõttemaailma pärast, mis sobib hetkel Eestis valitseva ärikliimaga, kus vajatakse mingit tõuget, et seisakust välja tulla ja uuele tõusule minna," selgitab Randoja.

Oma nõudmistes oli Frans Johansson mõistlik. Muidugi oli ka tema aeg pool aastat ette planeeritud, kuid muudes tingimustes oli ta paindlik ja vastutulelik. Tema honorar pooleteisetunnise esinemise eest on umbes 380 000 krooni, lisaks muidugi reisikulud ja majutus.

Randoja sõnal üritavadki nad teha koostööd pigem esinejatega, kes ei käitu staarina ja kelle nõudmised tunduvad realistlikena.

"Ka on staarilikult käituvate esinejate puhul oht, et nad räägivad igal poolt ühte juttu ega nõustu oma esinemist kohandama klientide ootuste järgi."

Väga tuntud esinejad siiski veel Eestisse ei jõua.

"Näiteks kui Jack Welch esines Helsingis, uurisime ka võimalust teda Eestisse tuua, aga esinemistasu on kaks miljonit krooni ja sellele lisandub umbes 270 000 krooni eralennuki kulusid, olenemata sellest kas ta tuleb Helsingist või Ameerikast. Ja need tingimused pole läbiräägitavad," ei pidanud Randoja Welchi tingimusi Eesti turu jaoks veel mõistlikeks.

Siiski on hakanud korraldajad enam riske võtma ja nõus kuulsatele esinejatele ka maailmatasemel honorare maksma. Ilja Burtsevi sõnul oleks tulnud neile rahaliselt kasulikum korraldada Kotleri esinemised kohe ka Lätis ja Leedus, siis oleks honorar jäänud 1,5 miljoni krooni piiresse riigi kohta.

"Aga kuna meile oli see esimene kord nii kuulsat esinejat siia tuua, siis tahtsime riskide maandamiseks esmalt ühes riigis asja ära proovida. See läks meile küll veidi kallimaks, kuid tasus siiski ära. Kuna Eestis läks konverents väga hästi, 500 osalejaga, siis saime julgust ja kordasime seda ka Leedus ja seal tuli kohale lausa 700 inimest," on Brutsev ka rahalise poolega rahul.

Lihtne arvutus näitab, et kui arvestada Eesti ühepäevase konverentsi keskmiseks hinnaks 6000 krooni, tasub tõesti 500 osalejaga konverentsil teenitud kolmemiljonilise käibega ka maailma tippesineja toomine Eestisse ära.

Eesti turul uue konverentsikorraldaja VivaPersona tõi veebruaris Eestisse juhtimisguru Robin Sharma. VivaPersona on Leedu firma ja Robin Sharma on Leedus väga tuntud ja oodatud esineja. Eestis teatakse teda ehk vähem, seega väike risk siin oli, möönis ettevõtte eestipoolne esindaja Asko Talu.

Huvi Sharma vastu oli Talu sõnul üllatavalt hea ja konverentsile oodati ligikaudu 300 inimest, mis korraldajaid rahuldas. Honorari suurust ei saanud Talu siiski lepingu konfidentsiaalsuse tõttu öelda, kuid tema sõnul jäid nad ka rahalise poolega rahule.

Kõigi konverentside eesmärk ei ole rahateenimine, teinekord tehakse neid ka mainekujunduslikel eesmärkidel.

Kinnisvaragrupi Uus Maa konverentsil esines eelmisel aastal Austraalia kinnisvaraguru Peter J. Daniels.

"Meie eesmärk pole konverentsidega kasumi teenimine, vaid me pakume oma töötajatele ja koostööpartneritele maailmatasemel koolitust. Väikese koguse pääsmeid müüme ka avalikult, nii et suudame heal juhul oma kulud enam-vähem katta," väidab Uus Maa Kinnisvaragrupi juhatuse esimees Jaanus Laugus.

"Muidugi suudame maksta väikest honorari 50 000-100 000 krooni, kuid õnneks leidub veel esinejaid, kes on nõus tulema siia väiksema tasu eest, sest nad pole varem kunagi Eestis käinud ja meie riik tundub neile atraktiivne. Inimesi, kes kunagi pole Eestis käinud on siiski tunduvalt rohkem, kui neid, kes siin juba olnud."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:43
Otsi:

Ava täpsem otsing