Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    CeBIT: maailmavallutuse nädal

    Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse korraldatud Eesti ühisstendil esindatud eTrainingu eestvedaja Kristjan Kulu rääkis, et tõenäoliselt on kõigil esindatud firmadel soov jõuda rahvusvahelisele turule. "Meil läkski mess seetõttu korda, et saime suure portsu tarkust, kuidas need asjad käivad," selgitas ta.
    Samuti saadi Kulu sõnul aimu, et mess ei ole see koht, kus otseselt tehinguid sõlmitakse. See oli üks suuremaid tarkuseid, mis sülle langes. "Väga oluline uus teadmine on ka see, et ilma välispartneriteta ei ole mõtet välisturul toimetada - see läheb palju kallimaks, kuna müügi efektiivsus on madal," nentis Kulu.
    "Kui näiteks Eestis tuleb keegi iirlane midagi müüma ja sama toodet pakub eestlane, siis usun, et enamik läheb ostab kaasmaalaselt," tõi Kulu näite.
    Stendil samuti esindatud autode jälgimislahendust pakkuva Navireci turundusjuht Silver Laus rääkis, et nemad soovisid näha, mis mujal samas valdkonnas toimub, ja leida partnereid ning astuda suuremale turule.
    Nende valdkonna konkurendid olid aastaga palju uuendusi teinud. "Esimese hooga vaatasime, et tihe rebimine käib meie valdkonnas, kuid süvenedes nägime, et teistel on teised nišid," tõi Laus näite tehtud luure tulemustest.
    Kolm päeva külastusest oli Navirecil määratud kohtumisteks. Laus rääkis, et külastajaid leidus seinast seina, neid, kes tahtsid midagi müüa, ja neid, kes tundsid konkreetset huvi firma lahenduste vastu.
    "Mõned kasulikud kontaktid sattusid meie juurde juhuslikult ja mõned olid tulnud - täiesti ootamatult - spetsiaalselt meie pärast. Näiteks tuli üks kasulik kontakt Barbadoselt," rääkis Laus.
    Messiväisamisega tegeles ka Kulu. Ta rääkis, et eesmärk oli otsida midagi põnevat, mingit vigurit, mida ehk ka koju tuua, kuid nentis, et midagi rabavat ei leidnud. "Vau!-asjad on viie aastaga end ammendanud. Praegu on see tsükkel, kus neid asju täiustatakse," arvas Kulu.
    Kulu rääkis, et asjalikke kontakte saadi 30 või enam, neist üle kümnel oli juba huvi konkreetsete toodete vastu. Laus tõdes, et ka neil õnnestus leida väga asjalikke kontakte ligikaudu kümme ja kasulikke kontakte ligikaudu 30.
    Eesti ühisstendi organiseerinud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse ettevõtluskonsultandi Marion Raudsepa arvates läks esinemine korda. "Vahetu tagasiside kohaselt olid ettevõtjad organiseeritusega rahul. Stendi kontseptsioon meeldis ning kontaktid, mis taheti, saadi," rääkis Raudsepp. Järgmiseks aastaks soovis Raudsepp, et Eesti ettevõtjad oleksid julgemad ja usuksid rohkem oma toodetesse. "Igal tootel ja teenusel on klient olemas, kui see õieti esile tõsta ning presenteerida. Just seda on Eestis vajaka - õiget suhtumist," lisas ta.
    Kübersõja teemat Raudsepa sõnul väga ei puudutatud, kuna sellele ka ise ei rõhutud.
    Vahetult pärast messi tuleme kokku, et kogunenud mõtted ära ei sureks. EASil aga võib-olla poliitika muutub, ühisstende enam ei korraldata. Mina näen nende järele vajadust.
    Aastast aastasse oleme avaliku sektori hallis olnud ja see on olnud hea koht. Kunagi olime ju tarkvaramüüjate IT-hallides, kuid seal ei suutnud me silma paista.
    Avaliku sektori hallis käivad ka pigem ülikondades spetsialistid, mitte kotipoisid (külastajad, kes sügavat huvi ei tunne ja koguvad voldikuid kilekotti - toim).
    Julgen väita, et siin hallis on küll vähem rahvast, kuid siin käib CeBITi kõige kvaliteetsem rahvas.
    Stendi kontseptsioon ja kujundus meeldisid sel aastal. Iga korraga saame kogemusi juurde. Ka sel aastal kukkus mess väga hästi välja.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.