Laupäev 25. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

CeBIT: maailmavallutuse nädal

Enn Heinsoo 13. märts 2008, 00:00

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse korraldatud Eesti ühisstendil esindatud eTrainingu eestvedaja Kristjan Kulu rääkis, et tõenäoliselt on kõigil esindatud firmadel soov jõuda rahvusvahelisele turule. "Meil läkski mess seetõttu korda, et saime suure portsu tarkust, kuidas need asjad käivad," selgitas ta.

Samuti saadi Kulu sõnul aimu, et mess ei ole see koht, kus otseselt tehinguid sõlmitakse. See oli üks suuremaid tarkuseid, mis sülle langes. "Väga oluline uus teadmine on ka see, et ilma välispartneriteta ei ole mõtet välisturul toimetada - see läheb palju kallimaks, kuna müügi efektiivsus on madal," nentis Kulu.

"Kui näiteks Eestis tuleb keegi iirlane midagi müüma ja sama toodet pakub eestlane, siis usun, et enamik läheb ostab kaasmaalaselt," tõi Kulu näite.

Stendil samuti esindatud autode jälgimislahendust pakkuva Navireci turundusjuht Silver Laus rääkis, et nemad soovisid näha, mis mujal samas valdkonnas toimub, ja leida partnereid ning astuda suuremale turule.

Nende valdkonna konkurendid olid aastaga palju uuendusi teinud. "Esimese hooga vaatasime, et tihe rebimine käib meie valdkonnas, kuid süvenedes nägime, et teistel on teised nišid," tõi Laus näite tehtud luure tulemustest.

Kolm päeva külastusest oli Navirecil määratud kohtumisteks. Laus rääkis, et külastajaid leidus seinast seina, neid, kes tahtsid midagi müüa, ja neid, kes tundsid konkreetset huvi firma lahenduste vastu.

"Mõned kasulikud kontaktid sattusid meie juurde juhuslikult ja mõned olid tulnud - täiesti ootamatult - spetsiaalselt meie pärast. Näiteks tuli üks kasulik kontakt Barbadoselt," rääkis Laus.

Messiväisamisega tegeles ka Kulu. Ta rääkis, et eesmärk oli otsida midagi põnevat, mingit vigurit, mida ehk ka koju tuua, kuid nentis, et midagi rabavat ei leidnud. "Vau!-asjad on viie aastaga end ammendanud. Praegu on see tsükkel, kus neid asju täiustatakse," arvas Kulu.

Kulu rääkis, et asjalikke kontakte saadi 30 või enam, neist üle kümnel oli juba huvi konkreetsete toodete vastu. Laus tõdes, et ka neil õnnestus leida väga asjalikke kontakte ligikaudu kümme ja kasulikke kontakte ligikaudu 30.

Eesti ühisstendi organiseerinud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse ettevõtluskonsultandi Marion Raudsepa arvates läks esinemine korda. "Vahetu tagasiside kohaselt olid ettevõtjad organiseeritusega rahul. Stendi kontseptsioon meeldis ning kontaktid, mis taheti, saadi," rääkis Raudsepp. Järgmiseks aastaks soovis Raudsepp, et Eesti ettevõtjad oleksid julgemad ja usuksid rohkem oma toodetesse. "Igal tootel ja teenusel on klient olemas, kui see õieti esile tõsta ning presenteerida. Just seda on Eestis vajaka - õiget suhtumist," lisas ta.

Kübersõja teemat Raudsepa sõnul väga ei puudutatud, kuna sellele ka ise ei rõhutud.

Vahetult pärast messi tuleme kokku, et kogunenud mõtted ära ei sureks. EASil aga võib-olla poliitika muutub, ühisstende enam ei korraldata. Mina näen nende järele vajadust.

Aastast aastasse oleme avaliku sektori hallis olnud ja see on olnud hea koht. Kunagi olime ju tarkvaramüüjate IT-hallides, kuid seal ei suutnud me silma paista.

Avaliku sektori hallis käivad ka pigem ülikondades spetsialistid, mitte kotipoisid (külastajad, kes sügavat huvi ei tunne ja koguvad voldikuid kilekotti - toim).

Julgen väita, et siin hallis on küll vähem rahvast, kuid siin käib CeBITi kõige kvaliteetsem rahvas.

Stendi kontseptsioon ja kujundus meeldisid sel aastal. Iga korraga saame kogemusi juurde. Ka sel aastal kukkus mess väga hästi välja.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:24
Otsi:

Ava täpsem otsing