Pühapäev 25. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Body-treening kõikjal üks

Signe Sillasoo 14. märts 2008, 00:00

40 aastat tagasi Uus-Meremaal elanud perekond Millsi loodud spordiklubist välja kasvanud ülemaailmsesse fitness-süsteemi kuulub kaheksa treeningprogrammi - bodybalance, bodycombat, bodyjam, bodypump, body-attack, bodystep, bodyvive ja rhythm and power. Esimest nelja on võimalik harrastada ka Eesti erinevate treeningsaalides.

Spordiklubi My Fitness bodybalance'i treener Eva Ottas on väga rahul Les Millsi treeningsüsteemiga, mille raames programm ja muusika iga kolme kuu tagant maailma erinevais spordiklubides, kus antud trenne korraldatakse, muutub.

Ottase sõnul on süsteemi eesmärk selles, et inimene tuleb treeningusse ja on juba tuttav seal toimuvaga ning ei pea kulutama lisajõudu pidevale tehnika õppimisele ja harjutuste järjekorrale, vaid saab keskenduda nende võimalikult intensiivsele sooritamisele, treenides kas Tallinnas, Tartus, Sydneys või Sao Paolos.

Ottase selgitusel kolme kuu jooksul ühe kava järgi treenijatele programm üksluiseks ja rutiinseks pole muutunud. Tagasiside on tema kinnitusel olnud igati positiivne. Ottase arvates meeldibki treenijatele pigem see, et nad on tuttavad tunnis toimuvaga ja ei pea muretsema, et järsku täna trennis ei oska. Samuti on kolm kuud piisavalt pikk aeg, et kavas olevad harjutused tehniliselt piisavalt selgeks saada ja neid võimalikult puhtalt sooritada.

"Kavad on välja töötatud nii, et kogu keha saaks võrdselt koormust," mainis Fittest spordiklubi bodypump'i treener Rainer Rebane ja toonitas, et kangiharjutustel põhineva bodypump'i kava järgi liigutamine on tunduvalt tõhusam, kui jõusaalis iseseisvalt rassimine. Tema selgitusel puudub antud rühmatrennis oht erinevaid lihaseid üle treenida, mida paraku jõusaalis treenijad sageli teevad.

Rohkem on neist treeningutest hakanud osa võtma ka mehed, mis on Rebase kinnitusel ainult teretulnud nähtus. "Üksi jõusaalis treenides tuleb mingi aja pärast neil jõujuurikatel ikka piir ette ja areng ei ole enam nii kiire. Näiteks bodypump'i rühmatreening on sellele hea alternatiiv. Tuleb ikka mitmekülgselt areneda," lisas Rebane.

Eva Ottase sõnul ei tasuks kellelgi peljata ka bodybalance'i trenni, mis parandab koordinatsiooni ja venitab erinevaid lihasgruppe. Sobilik on see nii noortele kui ka vanadele, nii alustajatele kui ka tõsisematele sportlastele.

Treeningutega üle pingutada ei tasuks, piisab kahest-kolmest korrast nädalas. Algajatele ja edasijõudnutele eraldi tunde ei korraldata, ent midagi ületamatut karta ei ole.

Et asjast rohkem aimu saada, käisin proovimas bodybalance'it ja bodypump'i. Esimene, jooga, t'ai chi ja pilates'e liigutusi imiteeriv bodybalance'i trenn oli minu jaoks paras pingutus eelkõige varajase toimumisaja tõttu. Ennast 7.30ks trenni ajada nõudis üpris suurt pingutust. Trenn ise oli aga mõnusalt rahulik ja sobilik hommikuseks äratuseks. Kõik sooritatavad harjutused kergete killast just polnud. Tasakaal ja lihasjõud tuli nii mitmelgi korral proovile panna.

Bodypump oli minu jaoks aga suurepärane vaheldus muidu igavale jõusaalitreeningule, mida ma üldjuhul teha ei viitsi. Teadmatusest hindasin ennast esimesel korral natuke üle ja valisin treenimiseks liialt suured raskused, mis harjutuste sooritamise trenni lõpuosas üpris raskeks tegid.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing