Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saastepõhine maks kallima auto ostjale pinnuks silmas

    Sarnase süsteemi algeid kasutab Soome autode maksustamise süsteem alates selle aasta algusest.
    Meil praegu selliseid makse karta pole, sest rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna peaspetsialist Meelis Laube kinnitusel otsustati, et automaksu väljatöötamist plaani ei võeta.
    Üks õigemaid kehtib aga alates detsembrist Prantsusmaal. Seal kehtestati bonus-malus- süsteem, mis põhineb CO2 emissiooni reguleerimisel.
    Süsteem iseenesest on lihtne: bonus ehk soosiv maks rakendub autodele mille CO2 on alla 130 g/km kohta ja malus ehk lisamaks rakendub autodele mille CO2 näit on rohkem kui 160 g/km kohta.
    Eraldi boonus tuleb veel neile inimestele, kes uut autot ostes oma vähemalt viisteist aastat vana neljarattalise mahakandmisele annavad.
    Autod mille emissioonid on 130-160 g/km kohta on neutraalses tsoonis ja neid maksud ei puuduta.
    Maksule võib veel lisanduda autotootjapoolne summa, mille ta trahvina on kaela saanud.
    Nimelt peavad tootjad oma müüdud autode keskmise CO2 näidu aastaks 2012 saama 130 g/km kohta. Vastasel juhul ootavad neid trahvid, mille peab kinni maksma loomulikult lõpptarbija.
    See tähendab aga lisaks niigi juurde tulevatele maksudele suurema näiduga autodele ligi neljakümne tuhande krooni suurust hinnalisa. Mis omakorda tähendab, et tootjad peavad hakkama rohkem ökonoomsemaid autosid müüma. On ju teada fakt, et neil paneb vorsti leivale siiski kallima otsa maasturite ja luksuslikemate autode müük, kus katted suuremad.
    Mis võib aga saada Hummerist ja Cadillacist, kel üldse polegi väikeautosid?
    Õnneks koonduvad nad General Motorsi nimetaja alla, kelle seisukoht on selline, et General Motorsil on oma toodete keskkonnamõju vähendamiseks olemas keskpika perspektiiviga strateegia, mis võimaldavad vähendada CO2 heitmeid kütuse tootmis- ja tarbimistsükli tervikarvestuses, ning elektrisõidukite ja vesinikupõhiste kütuseelementidega sõidukite laiemat kasutuselevõttu.
    Samuti edastas General Motors: "Meie eesmärk on aidata vähendada sõidukite CO2 heitmeid - kuid selleks on vaja poliitilist raamistikku, millega kehtestatakse sobivad tähtajad ning tagatakse, et tooted jäävad kõikidele Euroopa tarbijatele taskukohaseks."
    Praegu on Euroopas CO2 näitudelt esirinnas Prantsuse tootjad eesotsas Peugeot'ga.
    Meie Peugeot esinduse, Kommest Auto juhi Raido Toonekure sõnul ta väga suurt vajadust selle seaduse järele praegu ei tunne, küll on asi inimeste suhtumises.
    Probleem ise on tegelikult selles, et autode poolt õhku paisatav CO2 on võrreldes tehaste ja muude teguritega kaduvväike, miks siis autotootja kallale minnakse?
    Seda seletab Toonekurg nii, et autostumine on kasvav nähtus ja seda on vaja juba praegu reguleerida, sest viieteist aasta pärast võib olla juba liialt hilja.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.