Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülemiste viadukti hankele pääsevad vaid ehitushiiud

    Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppeli sõnul on mitmeetapiline väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlus taoliste objektide puhul tavaline praktika.
    "Hankemenetluse valikul arvestati objekti keerukuse astet," märkis Koppel.
    24. märtsiks peavad osaleda soovivad firmad kommunaalametit esindavale Teede Projektijuhtimise ASile esitama oma referentsid.
    "Tegemist on eelkvalifitseerumisega, kus selgub, kes sõelale jäävad ning kes pakkumuse saavad esitada," selgitas üks kandideerijatest, Skanska EMV insenerehituse divisjoni direktor Andres Aavik.
    Pärast seda järgneb juba konkreetsete pakkumuste voor, mille tähtaeg peaks jääma aprilli lõppu.
    Viidates heale hanketavale, eeldab kommunaalamet vähemalt kolme firma kvalifitseerumist, mis kõigile hankenõuetele vastaksid.
    Riigihanke tingimused lubavad teha ka ühispakkumist, mis võib esimese etapi lühikest tähtaega arvestades keeruliseks osutuda - referentside esitamiseks on firmadel aega üheksa tööpäeva.
    Ülemiste viadukti peetakse üheks keerukamaks objektiks, mida Eestis üldse kunagi on ehitatud, kuna ehitamise käigus tuleb väga palju kommunikatsioone ümber tõsta.
    Paralleeli saaks tõmmata ehk Smuuli tee viaduktiga, kus peatöövõtjad olid AS Merko Ehitus ja Tallinna Teede AS, ning samuti Merko ehitatud Muuga sadama viaduktiga.
    Merko Ehituse juhatuse liige Veljo Viitmann kinnitas hankel osalemise soovi ning ütles, et Ülemiste viadukti projekteerimistingimustega nad seni tutvunud ei ole.
    "Projekteerimistingimustega eelnev tutvumine ei ole ka kooskõlas riigihankeseadusega," lisas Viitmann.
    Hankel osalejal peab olema lisaks tehtud töödele ette näidata kolme viimase aasta jooksul vähemalt 50 miljonit krooni netokäivet aastas. Selle piiri sisse mahub napilt ka suurte sillaehituskogemustega K-Most, mille tegevdirektor Anatoli Kononenko hankel osalemist kinnitas.
    K-Mosti tehnikadirektor Georgi Berlin arvas, et huvilisi peaks viadukt kohale meelitama üsna palju. Millised nende enda šansid on, ei tahtnud Berlin ennustada.
    "Eks kõik sõltub ju lõpuks ka parimast hinnast," ütles ta.
    Mitmeid sildu ehitanud ASi Viskari projektijuht Taivo Kurg arvas, et väiksemate firmade pärusmaaks jääb selle projekti juures ilmselt alltöövõtt.
    "Hanketingimused on karmid, ainult väga suured firmad saavad peatöövõtjana osaleda," ütles Kurg.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.