Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ülemiste viadukti hankele pääsevad vaid ehitushiiud
Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppeli sõnul on mitmeetapiline väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlus taoliste objektide puhul tavaline praktika.
"Hankemenetluse valikul arvestati objekti keerukuse astet," märkis Koppel.
24. märtsiks peavad osaleda soovivad firmad kommunaalametit esindavale Teede Projektijuhtimise ASile esitama oma referentsid.
"Tegemist on eelkvalifitseerumisega, kus selgub, kes sõelale jäävad ning kes pakkumuse saavad esitada," selgitas üks kandideerijatest, Skanska EMV insenerehituse divisjoni direktor Andres Aavik.
Pärast seda järgneb juba konkreetsete pakkumuste voor, mille tähtaeg peaks jääma aprilli lõppu.
Viidates heale hanketavale, eeldab kommunaalamet vähemalt kolme firma kvalifitseerumist, mis kõigile hankenõuetele vastaksid.
Riigihanke tingimused lubavad teha ka ühispakkumist, mis võib esimese etapi lühikest tähtaega arvestades keeruliseks osutuda - referentside esitamiseks on firmadel aega üheksa tööpäeva.
Ülemiste viadukti peetakse üheks keerukamaks objektiks, mida Eestis üldse kunagi on ehitatud, kuna ehitamise käigus tuleb väga palju kommunikatsioone ümber tõsta.
Paralleeli saaks tõmmata ehk Smuuli tee viaduktiga, kus peatöövõtjad olid AS Merko Ehitus ja Tallinna Teede AS, ning samuti Merko ehitatud Muuga sadama viaduktiga.
Merko Ehituse juhatuse liige Veljo Viitmann kinnitas hankel osalemise soovi ning ütles, et Ülemiste viadukti projekteerimistingimustega nad seni tutvunud ei ole.
"Projekteerimistingimustega eelnev tutvumine ei ole ka kooskõlas riigihankeseadusega," lisas Viitmann.
Hankel osalejal peab olema lisaks tehtud töödele ette näidata kolme viimase aasta jooksul vähemalt 50 miljonit krooni netokäivet aastas. Selle piiri sisse mahub napilt ka suurte sillaehituskogemustega K-Most, mille tegevdirektor Anatoli Kononenko hankel osalemist kinnitas.
K-Mosti tehnikadirektor Georgi Berlin arvas, et huvilisi peaks viadukt kohale meelitama üsna palju. Millised nende enda šansid on, ei tahtnud Berlin ennustada.
"Eks kõik sõltub ju lõpuks ka parimast hinnast," ütles ta.
Mitmeid sildu ehitanud ASi Viskari projektijuht Taivo Kurg arvas, et väiksemate firmade pärusmaaks jääb selle projekti juures ilmselt alltöövõtt.
"Hanketingimused on karmid, ainult väga suured firmad saavad peatöövõtjana osaleda," ütles Kurg.