Esmaspäev 26. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Anonüümne tööpakkumine hoiab värbaja saladust

Merike Lees 17. märts 2008, 00:00

"Ariko ReServi kliendiks on pikki aastaid hästi käigus hoitud ja jõuliselt arendatud ehitustarvikute tootmise ning hulgimüügiga tegelev ettevõte. Teatud ehitustarvikute tootmise ja levitamise osas ollakse turuliidri positsioonil." Selline umbmäärane töökuulutus peibutas CV-Online'is müügidirektoriks saada ihkajaid.

Ariko ReServi konsultandi-projektijuhi Kersti Aave sõnul tekitab selline kuulutus inimestes huvi. Kui nad küsivad, saavad nad ka teada, kes see tööandja on. Seda muidugi juhul, kui kliendiga ei ole teistsugust kokkulepet.

Simplika värbamiskonsultandi Eneken Kikkase sõnul aitab anonüümne pakkumine selekteerida sisukaid kandidaate. "Konfidentsiaalne kuulutus välistab need kandidaadid, kes kandideerivad brändi peale," selgitas Kikkas. Kikka sõnul kandideerivad sellisel puhul need inimesed, kes on süvenenud sisusse ja leiavad, et sobivad seda tööd tegema.

Esimene põhjus, miks tööandjad ei avalda oma nime, on Aave sõnul soov konkurente oma plaanidest mitte teavitada. Eriti oluline on see alustavate ettevõtete puhul, kui ei soovita turgu ärevusse ajada.

Teinekord ei ole töökonkursid õnnestunud, ettevõte ei ole saanud õiget inimest ja konkursi tähtajad on järjest pikenenud. Sellisel juhul on nime kaitse abiks, et mitte devalveerida seda pakkumist.

Kui sellise konkursi tulemusel lõppotsust ei sünni, pannakse välja juba nimeline pakkumine.

Kolmas põhjus nime varjamiseks tekib siis, kui inimene veel töötab oma kohal. Tööandja ei tea, millal ta lahkub, kuid asendust on vaja, ning siis otsitakse uut inimest konfidentsiaalselt.

ISS Eesti ASi personalijuht Helo Tamme ei osanud näha põhjust, mis võiks panna neid anonüümset kuulutust avaldama - nende eesmärk on endast rohkem rääkida ja end rohkem näidata.

"See võib olla hoopis vähetuntud või nõrga mainega ettevõte valik, kelle nime nähes kandidaat loobub kandideerimast," oletas Tamme.

Aave möönis, et tööandja nime teadasaamine võib huvinäidanud kandidaadi ka ära ehmatada ja ta loobub kandideerimast. Kikkas pidas kahtlaseks, kui tööotsija esimene küsimus on tööandja kohta. Siis tuleb selgitada küsimuse tagamaad ning põhjust, miks see info on esmatähtis. "On valdkondi, kus tööandja nime teadmine on oluline - müügivaldkond on selline sensitiivne ala," selgitas Kikkas.

Statistiliselt ei ole vahet, kas kuulutus on tööandja nimega või nimeta, laekuvate CVde arvu see ei mõjuta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing