Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ökotoode võib ka kallim olla
84% eestlastest nõustub, et ostaks keskkonnasõbralikumaid tooteid, kui need maksavad ka veidi rohkem kui muud kaubad. Euroopa keskmine näitaja on 75%.
Samuti on eestlastele mõttemaailma juurdunud väljend "Eelista eestimaist" - 47% eestlastest kodumaist kaupa. Euroopas keskmiselt valitakse parema meelega kohalik toode 21% juhtudest.
Küsimusele, mida oled viimaste kuude jooksul keskkonna säästmiseks ette võtnud, vastasid eestlased teiseks, et sorteerivad prügi (46%), kolmandana märgiti energiakulu kokkuhoidu (41%). Eesti jääb maha keskmistest eurooplastest, kellest 59% sorteerib prügi ja 47% on nõus energiat vähem tarbima. Samuti on keskmine eurooplane rohkem nõus autosõidult kokku hoidma. Kui eurooplastest on keskmisest nõus autosõite vähendama 17%, siis eestlastel on sama näitaja 13%.
Loodustoodete ja õiglase kaubanduse toodete müük on Prisma Peremarketites tõusev trend ka sel aastal, kui hind on ostjatele taas olulisemaks muutunud. Loodustoodetel on ülejäänud toodete kõrval siiski marginaalne osa. Igapäevaseid oste tehes on hind määrav argument.