Neljapäev 29. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Väikeettevõttel on omad eelised suure ees

Alo Naelapea 17. märts 2008, 00:00

Tunnen üht väikeettevõtte juhti, kes on pikalt meie tuntumates tööportaalides kuulutanud ja lõpuks alla andnud: no ei ole tänapäeval enam kuskilt neid häid inimesi võtta, kõik tahavad minna panka tööle.

Sageli ei teadvusta väikeettevõtted tööandjatena oma eeliseid suurte hiidude ees. Väikeettevõtetes on üldjuhul konkreetsel ametikohal täidetavate tööülesannete spekter laiem, otsustusvabadus suurem ja vähem tüütut paberimajandust.

Väikeettevõtetes töötamist eelistatakse seetõttu, et seal ei teki nn mutrikese tunnet, otsuseid viiakse ellu operatiivsemalt, õigete juhtimisotsuste korral võib areng olla väga kiire. Näiteks mitmesaja töötajaga Skype asutati kõigest viis aastat tagasi.

Väikeettevõtete juhtidel tasuks aeg-ajalt kriitiliselt üle vaadata oma ettevõtte virtuaalne nägu. See ei piirdu ainult kodulehe disaini originaalsusega - üha enam tööotsijaid tunnevad Krediidiinfo võimalusi ja majandusaasta aruanded on samuti vabalt kättesaadav kaup. Inkassofirmade huviobjektiks olemine, seotus kohtumenetlustega ei lisa usaldusväärsust. Kui ettevõte on avalikkuses tundmatu, tuleb juhil töölevõtukonkurssidel imago kujundamisega teadlikult ja süsteemselt tegeleda.

Suur osa tööpakkumistest kubiseb klišeedest ja ei tekita huvi. Parim moodus nendest hädadest vabanemiseks on koostöö mõne reklaamiagentuuri või loomeinimesega, kui endal ideedest puudus tuleb. Ka siin kehtib ammu teada tõde: kes jääb mällu, see jääb ellu!

Väikeettevõtte edukus värbamisel sõltub sageli sellest, milline mulje kandidaadile ettevõttest, konkursikorraldusest ja sellega seotud inimestest värbamiskonkursil jäi.

Salatsemise ja lubadustest mitte kinnipidamisega parimaid inimesi ligi ei meelita.

Arvestada tuleks sellega, et igasuguses tutvumise faasis panevad inimesed tähele detaile. Tean juhust, kus hea spetsialist loobus edasisest kandideerimisest, kuna talle tundus, et inimesed kontoris olid mossis näoga - ju siis seal on midagi halvasti.

Ettevõtte töötaja on siseklient. Kui oma klienditeenindusstandardeid kohaldada ka siseklientide peal, võib juhtuda, et see siseklient hakkab ettevõtja eest ise tööle ja toob uusi ja häid sisekliente juurde - hoiame kokku aega, raha ja närve, mida uue töötaja otsing juhilt sageli nõuab.

Ei tasu unustada, et parim müügimees on sinu rahulolev klient!

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing