Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas Tallinnast ja Riiast võiksid saada kaksiklinnad?

    Paljud unistavad ikka veel Soome ja Eesti vahelisest tunnelist. Sama ulmelised on ka koostööprojektid, mida Tallinn arendab koos Helsingiga. Kui palju on inimesi, kes sooviksid kasutada mõlemas linnas ühiseid transpordipileteid?
    Kõiki kolme riiki läbiva Balti Ekspressi idee on mitu aastat vana, aga olud on muutunud. Lennupiletid on odavnenud ja eestlaste reisisihiks on mitte Berliin, vaid Brüssel. Ka puhkuseks viib lennuk kiiresti ja mugavalt soojale maale.
    Tallinnast Vilniusesse lennukiga sõites kulub rohkem kui tund (odavaim pilet 1500 krooni) ning Tallinnast Berliini kaks tundi (odavaim pilet 400 kr). Sellistel vahemaadel ei konkureeri rong lennukiga. Võib väita, et lennuk saastab rohkem keskkonda, aga ainult tänu vedelkütusele. Elektrirongi mõju keskkonnale on sama, saaste paisatakse välja elektrijaama korstnast Ida-Virumaal.
    Tallinna ja Riia vahel on vahemaa piisavalt suur, samas ka väike. Riiga lendamine on vaevaline, check-in võtab üksjagu aega. Bussiga sõites kulub enam kui neli tundi. Tõsi, bussid on muutunud paremaks ja mugavamaks.
    Kui Balti Ekspress läbib mitut riiki, on oluline kiirus ning Tallinna ja Riia vahel peaks valima otsetee läbi Pärnu. Aga kui eeldame, et kahe riigi koostöös luuakse Tallinna ja Riia otseühendus, võiks kaaluda trassi ehitamist läbi Tartu. Kolme linna vahelisi reisijavooge oleks ka tunduvalt lihtsam prognoosida kui pika ja mitme peatusega trassi kasutatavust läbi mitme riigi.
    Riia on suur linn. Koos ääremaadega elab seal 1 000 000 inimest. Tallinnas koos Harjumaaga on vaid 500 000 elanikku. Helsingis ja selle ümbruses elab 1 200 000 inimest, Peterburis 4 700 000. Kuid põhjas on ees Soome laht ning kiirühendust idaga takistavad poliitilised erimeelsused. Miks mitte plaanida koostööd sõbraliku Lätiga, mille pealinna saab sõita maad mööda?
    Eesti ja Läti, Tallinn ja Riia võiksid tõsiselt mõelda koostööle. Millal siis saab Tallinnast Riiga kolme tunniga? Ärimeestele avaks see uued võimalused, firmad saaksid palgata töötajaid mõlemast linnast. Räägitakse, et Eesti IT-firmad on väiksed. Nii saaks jõud koondada. Kui see kõik ükskord teoks saab, on Riia Tallinnast sama kaugel kui London. Kolme sõidutunni kaugusel.
    Autor: Toivo Ellakvere
  • Hetkel kuum
Vootele Päi: Eesti väike seitsmik võib olla Brüsselis suur kaalukeel
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Euroopa lükkab jõulisema käigu sisse. Eesti kas osaleb ja teenib või vaatab ja imetleb, mistõttu eelseisvad eurovalimised on erakordselt tähtsad, kirjutab siseministri nõunik Vootele Päi.
Hiina oodatust kiiremat majanduskasvu peetakse petlikuks
Hiina SKP kasvas eelmises kvartalis oodatust jõudsamalt, kuid täna avaldatud andmed näitavad, et tarbijate kindlustunne ja nõudlus ning seega ka sealse majanduse väljavaade on endiselt nõrgad.
Hiina SKP kasvas eelmises kvartalis oodatust jõudsamalt, kuid täna avaldatud andmed näitavad, et tarbijate kindlustunne ja nõudlus ning seega ka sealse majanduse väljavaade on endiselt nõrgad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Advokaadibüroo Lextal muudab nime
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Alates 16. aprillist on advokaadibüroo Lextal uus nimi Widen, koondades ühise nime alla kolm bürood.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.