Kolmapäev 7. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kommentaar: Nordea Panga võlglane enese teadmata

20. märts 2008, 15:28

Olgu minuga toimunu väike õpetussõna
teistele. Nimelt avasin mingi viis aastat tagasi arvelduskonto Nordea Pangas. Et
nagu teine pank või nii. Pangakaarti ei võtnud, küll aga internetipanga
paroolid.

Nii ma siis olen seal toimetanud. Tõsi, küllalt harva ja järjest harvemaks jäi. Viimati enam kui aasta tagasi, mil konto ka nulli sai viidud.

Suur oli aga minu üllatus, kui täna, mil ma juhuslikult riiulil oma Nordea kausta silmates panka sisse logisin (äkki on keegi raha üle kandnudJ), selgus, et mul on Nordea Panga ees ligi 400kroonine võlg.

Tore. Pole ma seal pangas käinud ei virtuaalselt ega füüsiliselt, ei kasuta kaarti, pole teinud juba enam kui aasta mingeid tehinguid. Mis kulusid ma Nordeale siis kaasa toon? Mul pole isegi raha juba pikka aega seal pangas.

Vaatasin lepingut. Seal seisab: „…konto haldamise, kliendi korralduste täitmise ning kontoga seotud teenuste ja teeninduskanalite kasutamise teenustasu debiteerib pank kliendi kontolt täiendava korralduseta“.

Ehk siis konto olemasolu Nordeas maksab. Isegi kui sul seal raha pole ja mingeid pangateenuseid, nagu kaart ja netipank, ei kasuta. 20 krooni iga kuu pluss intress maksmata summalt.

Isegi Hansapank, kes on tuntud osavate teenustasude ja väga hea kasumlikkuse poolest, sellise asja eest mult minu teada raha ei võta. Ikka selle eest, kui mingeid makseid teen või kaardi või väärtpaberikonto eest. Aga selle eest, et oled raha panka toonud (korrakski)?

Tragikoomiline on veel asjaolu, et selleks, et internetipanka sulgeda (ja teenustasude ning intressi kogumine lõpetada), tuleks mul raha ära maksta.

Ilmselt ma seda ikkagi teen. Loll ju selle pärast krediidiinfosse või inkassosse või pankade musta nimekirja sattuda.

Kuid minu õiglustunnet on ikkagi riivatud. Minult nõutakse raha asja eest, mida ma ei tarbi ega ka vaja. Ja samuti ei saa ma aru, miks mind sellest ei teavitatud. Et kas ikka teate, et teie nulli viidud konto tiksub miinusesse ja sinna lisanduvad intressid. Et te olete meie ees võlglane.

Tõsi, nagu mulle teatas Nordea telefoniabi – pank ei pea teadma, mis plaanid kliendil kontoga on. Aga ei ole ju palju paluda, et klienti võlast teavitataks, kui ikka aasta pole kontot vaadatudki. Elektronkiri ei maksa tänapäeval midagi.

Niisiis – kontrollige oma kontod erinevates pankades üle. Et ei juhtuks nii nagu minuga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. April 2008, 14:11
Otsi:

Ava täpsem otsing