Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks küsimus
Kindlasti võiksid ambitsioonid olla suuremad pelgalt allhanketööde tegemisest. Aga kõik ei sõltu ainult ambitsioonidest, oluline on ka vastavate võimaluste olemasolu regioonis.
Pean silmas teisi ettevõtteid, kellega koostöös on võimalik vähegi keerulisemat toodet toota. Eestis ei ole need võimalused eriti head.
Allhange ei tähenda ilmtingimata väikest lisandväärtust. Tänapäeval on väga suur osa tööstusest hõivatud allhankega, sest ükski keerukas toode ei valmi algusest lõpuni ühes majas.
Toon mõne näite. Tuntud kaubamärk Brembo, mille kaudu tunneme sõidukite pidureid, on väga tunnustatud kaubamärk. Lihtsalt pidureid pole ju kellelegi tarvis, küll vajavad pidureid auto- ja mootorrattatootjad.
Teiseks näiteks võib tuua Boschi, samuti tuntud autotööstuse allhankija.
Seega võib allhange sisaldada ka tootearendust ja mitmesuguseid teenuseid. Sellises mudelis näengi Eesti tööstusettevõtete arengut.
Eelkõige just selliste firmade arengut, kes praegu tegelevad lihtsa allhankega. Nende eesmärk võiks olla teha oma tööd võimalikult efektiivselt ja hästi ning arendada ja täiustada oma teenuseid.
Autor: Almar Proos