Aastaringne kiirlaevateenus tõi uue taseme

Gerli Pedak 26. märts 2008, 00:00

"Tallink Grupi pikaajaline põhistrateegia on uuendada oma laevastikku," ütles grupi müügi- ja turundusjuht Peter Roose.

Nii sai M/L Stari tellimisel pandud rõhk kontseptsioonile, et alusel oleks kolm tähtsat omadust. Esiteks piisav kiirus, et asendada seniseid väikeseid AutoExpresse. Teiseks suure ja mugava kruiisilaeva eelised, kus inimestel on võimalik veeta vaba aega poodides, kajutites või söögikohtades, ning kolmandaks peaks alus olema tõhus ka autode veoks.

"Ja muidugi on Star suur ning seda ei morjenda tuul ega torm - laev saab iga ilmaga lainetest läbi," lisas Roose. Star haarab kõiki reisijaid - kes tahab minna kruiisile, kes peab tööasjus sõitma, kes tahab autoga üle mere saada või kaupa vedada.

Stari ja sellega koos Tallink Shuttle teenuse turuletoomise taga oli pikaajaline turunõudlus aastaringse, ilmastikust sõltumatu ning tiheda graafikuga kiirlaevateenuse järgi, mis võimaldaks ka kaubavedu.

Märkimisväärseid investeeringuid nõudnud laev telliti Aker Yards OY-lt 2005. aastal. Mullu aprillis alustas rohkem kui 110 miljonit eurot (1,722 miljardit krooni) maksnud Star opereerimist Tallinna-Helsingi liinil. Laeva 1A jääklass tagab veokindluse nii sügisel, talvel kui ka kevadel.

11 tekiga Star võtab peale kuni 1900 reisijat ning autoteki 2000 liinimeetrit mahutavad kuni 120 truck-treilerit või 450 sõiduautot.

"Kuna laeva ahter ja vöör on nii laiad, et peale ja maha saavad liikuda transpordivahendid korraga, on lossimis- ja laadimisperiood palju lühem kui teistel alustel. See teeb meie teenuse veelgi operatiivsemaks," rääkis Tallink Grupi kaubaveo osakonna juht Mare Massa.

Esimese poole aastaga, mis Star sõidus oli, kasvas Tallinki veetud kaubaveoühikute arv eelnenud aasta sama perioodiga võrreldes 17 protsenti.

"Keeruline on "magusate" väljumiste ajal ehk pühapäevaõhtuti ja esmaspäevahommikuti, sest paraku on siis ka mahajääjaid," nentis Massa. Samas kinnitab ta, et Tallinkil on põhiklientide baas, kes teavad, et nende kaup saab iga ilmaga üle lahe ja neile garanteeritakse, et see juhtub alati õigel ajal.

Praegu teeb Star päevas kolm kahetunnist reisi kummaski suunas. Aprillis lisandub liinile uus laev Superstar, mis hakkab lisaks tegema kaks sõitu mõlemas suunas ehk kokku teevad laevad 10 kiiret reisi päevas.

Uue laeva tulek leevendab praeguseid järjekordi. Lisaks saavad cargo-autojuhid või hommikusele lennukile minejad jääda laeva ööbima, mitte ei pea kalli raha eest hotelli minema. Samamoodi saab laeva õhtul valmis tulla ja kajutis ööbida ka siis, kui laev alles hommikul väljub.

Praegu Tallink teiste firmade konkurentsi ei näe, hoolimata sellest, et uue laeva toob liinile ka Viking Line.

Tallink Grupp teenindas veebruaris kõikidel liinidel kokku 606 058 reisijat. See on käesoleva majandusaasta edukaim ning ajaloo parim veebruarikuine veotulemus. Eelmise aasta veebruariga võrreldes kasvas reisijate arv 33 protsenti. Eesti-Soome liinil teenindati 244 015 reisijat ja 25 489 sõidukit.

Tallink Grupp on Läänemere laevanduskontsern, mis annab tööd ligi 6500 inimesele Eestis, Soomes, Rootsis, Lätis, Saksamaal ja Venemaal.

ASil Tallink Grupp on kokku 18 laeva, ettevõte opereerib Tallinki ja Silja Line'i kaubamärkide all seitsmel laevaliinil.

ASi Tallink Grupp aktsiad on noteeritud OMXile kuuluval Tallinna börsil, kus aktsia hind on alates möödunud aasta veebruarist kukkunud 26 eurolt 13 eurole.

Kühne & Nagel on Tallinki arvestatav kasutaja Eesti-Soome liinil olnud niikaua, kuni meie firma Eesti on eksisteerinud. Uus laev ei karda tormi, jääd ega tuult ning on väga kiire ja mugav. Äärmiselt kiiresti saab sõita laevale ja maha. Kuna on informatsiooni, et aprillis lõpuks tuleb uus laev nii Tallinkil kui ka konkurendil, võib loota, et teenus läheb aina paremaks.

Vaadates graafikuid, on näha, et möödas on ajad, kus laevakoha pärast pidi võitlema.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:43
Otsi:

Ava täpsem otsing