Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arco Vara jahib tulutult mereäärset luksuskinnistut

    Kokku on keskmiselt 1000ruutmeetriseid elamumaa kinnistuid Tallinna linnal Meriväljal 55. Kinnistud asuvad kiviviske kaugusel merest Jugapuu, Lodumetsa, Näsiniine, Leedri, Palderjani ja Vahtramäe teel ning Kesktee tänaval.
    Kui seitse aastat tagasi, mil linn kinnistu endale taotles, hinnati tolle maa väärtuseks üle 10 miljoni krooni, siis nüüd ulatub selle maa väärtus hinnanguliselt 350 miljonini. Näiteks City24 vahendusel müüakse Lodumetsa teel kinnistut hinnaga 4400 krooni ruutmeeter.
    Arco Investeeringute juht Veiko Taevere jääb teemat kommenteerides üsna napisõnaliseks, mööndes, et Arco loodab siiski maad kätte saada ja sellekohased läbirääkimised linnavalitsusega käivad. "Vahetus on tänaseni läbi viimata, kuna maaomanikud ja Tallinna linn pole jõudnud üksmeelele küsimuses, kui suur osa planeeringuga ette nähtud teedest ja haljasaladest vastab planeerimisseaduses toodud definitsioonile ja peab seega kuuluma hüvitamisele ning kui suur oleks nende eest makstav õiglane tasu," teatab Taevere e-kirjas.
    Arco Investeeringud on täiendava vastutulekuna nõustunud Taevere sõnul Tallinna linnale kogu planeeringuala infrastruktuuri (sh teed, kommunikatsioonid ja tänavavalgustus) oma kulul välja ehitama ja linnale andma.
    Tallinna linnaametnikud kommenteerivad luhtaläinud maavahetuslugu lühidalt, hoidudes detailidest.
    "Käesolevaks ajaks ei ole Ranniku tee 56a kinnistu jagamisel tekkinud kinnistuid müüdud ega vahetamise tingimustes kokkulepetele jõutud," ütleb pressiosakond. "Maa taotleti Merivälja ja Mähe vahelise piirkonna detailplaneeringuga avalikuks kasutamiseks ettenähtud teede ja haljasalade kinnistutega vahetamiseks."
    Tollane linnavolikogu esimees Rein Voog ei mäleta kõnealuse krundi lugu üldse. "Kahju, kuid ma tõesti ei mäleta. Isegi kui ma olen sellisele dokumendile alla kirjutanud - ei mäleta," ütleb ta.
    Maavahetuskomisjoni kuulunud endine Pirita linnamajanduse osakonna juhataja, praegune halduskogu maakomisjoni liige Janar Vilde ütleb, et pole kahjuks viimaste arengutega kursis.
    "Minu jaoks on see teema olnud juba algusest peale pisut segane. Kui ma veel Pirita linnaosa majandasin, siis ma aeg-ajalt proovisin seda teemat torkida, kuid kahjuks ei saatnud mind edu. Algne idee oli iseenesest väga hea: et linnal oleks endal kinnistuid, mida vahetada linnale oluliste kinnistute vastu. Näiteks teemaad ja haljasalad," ütleb Vilde.
    Endine Pirita linnaosavanem, praegune Tallinna linnavolikogu liige, reformierakondlane Ülle Rajasalu ütleb, et kogu sasipundar sai alguse sellest, et linn tagastas Lehiku tee maad valesti.
    "Juba siis oli ette teada, et sinna tuleb bussitee. Maade omanikele oleks pidanud pakkuma kompensatsiooni, teine variant oleks olnud maa vahetamine. Ilmselt pole pakkunud linn omanikele samaväärseid vahetuskrunte," ütleb Rajasalu.
    Ta lisab, et maavahetusprotsessi toppamine näitab linna soovimatust asja lahendada või seda, et mängus on kellegi huvid.
    "Miks neid tehinguid ei tehta? Kellegi huvi võib olla mängus, miks see muidu toppab," oletab Rajasalu. "Eks kõik ju teavad, et linnas ei juhtu midagi ilma Savisaare (Tallinna linnapea Edgar Savisaare - toim) teadmata."
    Tallinna maa-ameti juhataja Alo Brandt ütleb, et maavahetus seisabki tingimuste taga - kas maksta maaomanikele hüvitist või anda vastutasuks maad. "Sellest maa saamisest on möödas väga pikk aeg ja elu on teinud korrektiive. Sel ajal oli üks ettekujutus, nüüd teine," ütleb Brandt.
    Ka pole ikka veel ära otsustatud, kui suure maa linn hinnalisest elamupiirkonnast vahetuseks loovutab ja mida tehakse ülejäänud kinnistutega.
    Kolme Palderjani teel asuva elamumaa kinnistu ja kahe transpordimaa - Lehiku ja Palderjani teelõigu omanik Urmas Jaanimets ütleb, et maavahetusprotsess on kestnud juba igaviku, kuid lahenduseni pole siiani jõutud.
    "See asi on kestnud juba 2003.-2004. aastast. Minu teada koostatakse praegu hindamisakte. Ma ei tea, kas see on normaalne, et ühte paberit vormistatakse kolm kuud. Minu arust pole," ütleb ta.
    Jaanimetsa sõnul on linn talle pakkunud vahetusmaad sealsamas piirkonnas. Kui suure kinnistu ja kus Jaanimets linnalt saab, pole teada, sest praegu käib maa hindamine.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.