Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennufirma kaup kolis autodele üle
"Kui te mõtlete õhuvedude all kaubavedude koguseid, siis peab see paika," ütles Estonian Airi kaubavedude juht Toomas Orukivi, märkides, et palju saadetisi on üle kolinud lennuautodele või tavalisele autotranspordile.
Seda tõestavad ka statistikaameti andmed, kust selgub, et rahvusvahelise maanteetranspordi veomaht kasvas aastaga viiendiku võrra.
Orukivi selgitas, et Euroopa piires on põhitegur hind. Eesti kuulumine Euroopa Liitu on vähendanud piiriületuse aega ja Eesti kuulumisel Schengenisse pole piiriformaalsusi üldse. "Lennutranspordi eelis odavama autotranspordi ees üha kahaneb, ja seda suuremate kaubakoguste vedamisel," muretses Orukivi. Ta möönis siiski, et kui Euroopa piires väheneb õhus veetavate kaupade hulk, suureneb see Aasiast Euroopa poole suunduvatel liinidel.
Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles, et lennujaama kaubaveod kasvasid mullu kaks korda ning reisijate hulk kasvas 12 protsenti.
Statistikaameti andmetel kahanes ka Eesti lennufirmade veetud reisijate arv, neid oli mullu siseliinidel 15 protsenti ja rahvusvahelistel liinidel 22 protsenti vähem kui mullu.