Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Ravi ilma ravimiteta: 7 näidet

26. märts 2008, 12:06

Tänapäeval neelatakse tablette pea
igasuguste vaevuste korral. Arvukad viimastel aastatel avaldatud uurimused aga
näitavad, et paljude haiguste puhul piisaks ravimite asemel vaid õigest
toitumisest ning enese liigutamisest.

Ajakirja Harvard Health Letter aprillinumbris kirjeldavad teadlased, kuidas võidelda seitsme levinud haigusega ilma ravimiteta. Kindlasti ei tähenda see, et arstide poolt välja kirjutatud ravimite võtmise peaks päevapealt lõpetama, kuid teadlased näitavad, et mõningase distsipliini abil võib mittefarmakoloogilisest lähenemisest sama palju abi olla kui tablettidest.

LiveScience teeb lühikokkuvõtte peagi ilmuvas artiklis kirjeldatud haigustest:

Artriit: On küllalt tõenäoline, et kaalu langetamine muudab artriidi valutumaks. Kombineeri kaalukaotus kerge treeninguga ning lisaks valu vähenemisele suureneb ka liikuvus. Isegi nendel patsientidel, kellel pole ülearust kaalu, võib liigeseid mittekoormav trenn, näiteks ujumine, valu vähendada.

Kolesterool: Sinu lipoproteiinide kolesterooli ehk halva kolesterooli tase võib langeda umbes 5 protsenti, kui väldid küllastatud rasvade rikast toitu. Lisaks aitab halva kolesterooli taset langetada näiteks steroolidega rikastatud margariin.

Vanadusnõtrus: Mälutreening ning muud ajuharjutused aitavad tervetel vanematel inimestel vaimu värskena hoida. Füüsiline treening võib aga ajule isegi veel rohkem kasu tuua kui vaimne treening.

Depressioon: Regulaarne füüsiline trenn võib olla depressioonivastase efektiga.

Diabeet: Trenn on tugev pidur veresuhkru taseme tõusule, sest treenitud lihased kasutavad enam suhkrut ning tõmbavad seda seega vereringest välja. Veresuhkru taset aitab kontrollida ka vähene kergesti seeditavate süsivesikute ja magusa söömine.

Kõrge vererõhk: Vererõhku alandavad kaalukaotus, treening ning naatriumi (peamiselt naatriumkloriidi ehk soola) vähendamine toidus.

Osteoporoos: Vastupidavustreening paneb luud rõhu alla ning luukude reageerib sellele, muutudes tugevamaks ja tihedamaks ja takistades seega luude hõrenemise protsessi. Toidulaual tuleks eelistada D-vitamiini ja kaltsiumirikkaid toite.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
16. April 2008, 16:52
Otsi:

Ava täpsem otsing