Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Milder: Baltika elab üle ka rasked ajad

ÄP 27. märts 2008, 00:00

Eile vastas Baltika juht Meelis Milder aripaev.ee lugejate küsimustele.

Kui suur on Baltika rasvakiht ehk kui majandusseis väga halvaks läheb, mitu aastat korraliku miinust ? la 100 miljonit krooni aastas vastu peaks turgude taastumist oodates?

Julgen väita, et Baltika bilanss ja ärimudel on piisavalt tugevad, et ka keerulisematel aegadel vastu pidada. Samas ei näe ma põhjust selliseid stsenaariume läbi mängida, sest nii turgude kui ka brändide portfell on hästi tasakaalus.

Baltika aktsia on langenud mitu korda võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Aktsia on juba üsna atraktiivsel tasemel. Kas Baltika suuromanikel pole plaanis aktsiaid tagasi osta?

Hind on tõesti atraktiivne ning Baltika juhtkond on alates eelmise aasta lõpust ostnud täiendavalt üle 540 000 aktsia ja suurendanud oma osalust ettevõttes ligi 3 protsenti.

Kas Baltika ka edaspidi tellib oma toodangu valmistamist Hiinast, Taist ja sarnastest riikidest? Kui suur osakaal on Eestis valmistatud toodetel?

Hiina on meile ja peaaegu kõikidele rahvusvahelises rõivaäris tegutsevatele ettevõtetele väga oluline hankemaa. Samas toimub kogu aeg parimat hinda ja kvaliteeti pakkuvate hankepiirkondade otsing - näiteks kasvab India osatähtsus hanketuruna. Paljud suured tegijad toovad tootmist osaliselt tagasi ka Euroopasse, mille plussideks on hangete paindlikkus ja lähedus turule. Pean Baltika hankeportfelli hästi tasakaalustatuks. Oma kollektsioonide kvaliteettooted - ülikonnad, kostüümid, ülerõivad jne - toodame endiselt Eesti tehastes. Lisatooted, mille osakaal järjest suureneb, hangime kohtadest, kus neid on võimalik toota parimatel tingimustel.

Kas on huvi tuntud Baltika äraostmise vastu?

Ei ole.

Kas Eesti (Balti) turg on valmis moetoodangu müügiks interneti vahendusel? Kui jah, siis kas näete siin potentsiaali?

Internetimüük on kindlasti teema, millel hoiame silma peal. Statistika andmeil on iga kümnes eestlane interneti vahendusel midagi tellinud ja kui meeste puhul on eelistuseks raamatud ja muusika, siis naised tellivad aktiivselt ka moekaupa. Kahjuks ei ole mitmel turul, kus praegu tegutseme, internet veel nii laialdaselt kättesaadav kui Eestis.

Teie eesmärk on olla juhtiv moeettevõte Kesk- ja Ida-Euroopas. Kes on suurim otsene konkurent?

Analüütikud võrdlevad meid Poola LPP ja Leedu Aprangaga. Lähiaastatel võib ka Vene turult välja kasvada mõni konkurent.

Kas Baltika juhtkonnal on plaanis sel kehval majandusaastal oma aktsionäre dividendidega rõõmustada?

Eile avaldatud 2007. aasta majandustulemuste aruandes sisaldub juhatuse ettepanek aktsionäridele eelmise majandusaasta eest dividende mitte maksta.

Kas Baltikal on plaanis Lääne-Euroopasse laieneda?

Alustame sel suvel oma järgmise strateegilise perioodi (2009-2012) väljatöötamist. Ei ole välistatud, et see hõlmab sisenemist ka Lääne-Euroopasse.

Mis summa eest oleksite nõus jalad seinale viskama ja enam mitte kunagi tööle minema?

Pole sellele mõelnud, pealegi ei oleks see rahaline otsus.

Kui, siis milliseid brände Te ise peale Baltika omade kannate?

Peale Baltika brändide mul erilisi eelistusi ei ole, aeg-ajalt mõne muu toote siiski ostan, rohkem küll katsetamissoovist või uudishimust.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:26
Otsi:

Ava täpsem otsing