Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Antidepressandid võivad põhjustada diabeeti

27. märts 2008, 13:17

Terviseandmebaase analüüsinud Kanada
teadlane Lauren Brown avastas, et kunagi depressiooni põdenud inimesed
haigestusid 30 protsenti suurema tõenäosusega teist tüüpi diabeeti.

Et selgitada, kas depressiooniravimite ja teist tüüpi diabeedi vahel esineb selge seos, uuris Brown põhjalikumalt 2400 patsiendi andmeid, kellel oli diagnoositud depressioon ja kes võtsid selle vastu ravimeid, kirjutas Science Daily.

Brown jagas depressioonipatsiendid nelja kategooriasse: inimesed, kes võtsid vanemat tüüpi ravimeid; inimesed, kes võtsid uuemat tüüpi ravimeid; inimesed, kes võtsid kombinatsiooni mõlemat tüüpi ravimitest ning need, kes tarbisid vaheldumisi erinevaid ravimeid.

Ta avastas, et korraga kahte erinevat tüüpi ravimeid – tritsüklilisi antitepressante (TCA) ning selektiivseid serotoniini tagasihaarde inhibiitoreid (SSRI) – kasutanud patsientidel oli tavapärasest peaaegu kaks korda suurem tõenäosus haigestuda diabeeti. Browni sõnul kirjutatakse inimestele korraga erinevaid ravimeid välja siis, kui depressioon on väga sügav või kui on raskusi õigete ravimeetodite leidmisega.

Brown arvab, et tema töö ning eelnevate diabeedi ja depressiooni seoseid käsitlevate uurimuste tulemused näitavad, et depressiooniravi saanuid peaks regulaarselt kontrollima võimaliku diabeedi tekke osas. Eriti tähelepanelikud peaksid olema inimesed, kes võtavad korraga mitut tüüpi ravimeid. Lisaks soovitab ta diabeedi- ja depressiooniorganisatsioonidel juhtida oma liikmete tähelepanu avastatud seostele.

Uurimus avaldati ajakirjas Diabetes Research Clinical Practice.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. April 2008, 11:34
Otsi:

Ava täpsem otsing