Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripinna hind sõltub eelkõige liiklusvoost selle lähedal
Äripinna soetamisel peamagistraali-äärsetesse tootmis- ja laohoonete rividesse on hulk olulisi eeliseid kõrvalisemate kohtade ees.
Olulisemaid aspekte on kaks. Esiteks, teid on märgatud. Teiseks on äripinna ostmine suurmagistraali vahetusse lähedusse õige otsus ka logistilises mõttes, aeg on ju raha: hea asukoht tagab kiire ühenduse nii sadamate kui ka teiste suurlinnadega.
Kuid raudne reegel äripinna soetamisel on järgmine: mida suurem liiklusvoog, seda kõrgem hind. Et olla nähtav, tuleb selle eest ka rohkem maksta.
Seega on suure liiklustihedusega trassi ääres asuva kinnistu eest väljakäidav summa mõnesaja meetri kaugusel asuvast peidus kinnistust märgatavalt suurem. Ehk siis, mida suurem on liiklusvoog, seda suuremat tähelepanu firma saab. Näiteks, pärast oma uute hoonete valmimist Tartu maanteel, on paljude tähelepanu köitnud Aguri teenuste, Würthi, Husqvarna, Celander Ehituse ja paljudele teiste ettevõtete nimed.
Kuid saamaks selgust äri-, lao- ja tootmishoonete turu lähitulevikust, vaadakem maanteeameti liiklusloenduse viimaseid ametlikke tulemusi pildil.
Nagu näha, on Peterburi maantee algus kuni Maarduni, ning Pärnu maantee algus kuni ringteeni suurima liiklustihedusega teed Tallinna lähiümbruses, need olid ka esimesed piirkonnad, mis ärimaadena kasutusele võeti.
Numbriloogika kohaselt peaks järgmine piirkond olema Tartu maanteest Tallinna ringteeni, kus praeguseks on vilgas arendustegevus juba käivitunud.
Sama loogika kohaselt võiks arvata tuleviku piirkondadeks Maardust edasi oleva Peterburi maantee lõigu ning Tallinna ringteest väljaspool paiknevad Tartu ja Pärnu maantee piirkonnad. Logistiliselt parim piirkond on Tartu maantee tänu oma suubumisega Tallinna kesklinna.
Autor: Tarmo Kalviste