Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Atlandi kohal läks eile lahti hinnasõda
Nüüd võivad Euroopa ja Ameerika vahel lennata kõik lennufirmad mis tahes sihtpunktist mis tahes sihtpunkti. SAS Barcelonast New Yorki, kui on soovi - märkis Rootsi Sydbanki lennundusanalüütik Jacob Pedersen ajalehele Dagens Industri. "Kindlasti elavdab see reisimist üle Atlandi," ütles ta ja ennustas vabamast konkurentsis võitu reisijatele.
Rida USA ja Euroopa lennufirmasid plaanib avada uusi marsruute - nende seas KLM, Air France, Northwest ja Delta. British Airways on teatanud tütarfirma loomisest, mis hakkab lendama New Yorgi ning Brüsseli ja Pariisi vahet.
Üle Atlandi lendude vastu on huvi näidanud ka Iiri Ryanair, peibutades 150krooniste ühe otsa piletitega. Ka Briti odavlennukompanii Zoom plaanib Gatwicki lennujaamast New Yorki otselende hinnaga 2640 krooni. Samas ei luba kallis kütus piletite hinda enam palju langetada, mistõttu on võitjateks ilmselt äriklassi reisijad, arvab Pedersen.
Soome Finnair aga ei plaani uusi liine USAsse avada. "Me ei pea eriti tõenäoliseks, et mõni Euroopa lennufirma alustaks lendamist Soomest USAsse, ehkki see on nüüd võimalik. Soome turg on nii väike, et vaevalt siia keegi tuleb," ütles võrgulehele taloussanomat.fi Finnairi rahvusvaheliste suhete juht Kari Koli. Huvi on aga suur, eriti nüüd, kus dollar on nii odav. Sügisest saadik on Finnairi lendude täitumus olnud üle 90%.
Eriti soodne on piirangute kaotamine Londoni Heathrow' lennujaamale, kust varem sai USAsse lennata ainult neli lennufirmat. Prognoosi järgi kasvab lendude arv Heathrow'lt 22%, mis tähendab lennujaama operaatorile BAA-le suurenenud tulusid. Maandumis- ja õhkutõusmistasude hinnad on kahekordistunud. Läinud nädalal avas Heathrow uue, viienda terminali.