Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suhtekeemiast sõltub hea kampaania

    Reklaamiagentuuri Division juhi Agne Puusaare sõnul sünnivad loovideed meeskondades. "Oluline on heade meeskondade komplekteerimise oskus, kus inimesed täiendavad üksteist ja sünteesivad ideid ühiselt."
    Reklaamiagentuuri Imagine juhi Margo Kütti sõnul on kõige paremad reklaamid, mille idee on võetud elust enesest. "Maailma parimad reklaamid on üles ehitatud just kogemusel, kus tavainimene vaatab ja samastub reklaami looga."
    Küti sõnul on selleks olemas kaks vaatenurka. Ühel juhul tekib tuttav tunne, et ollakse õigel teel ja tunnetatakse kambavaimu. Selline reklaam töötab ideaalselt meeste ja laste puhul, kellele on oluline ühtekuuluvus.
    Teisel juhul aga tunneb vaataja, et tahaks iga hinna eest olla samas rollis. Näiteks müstiliste kangelaste puhul tahaks just eelkõige mehed ja lapsed ennast kangelasega samastada. Naiste puhul aga tahetakse olla sama kaunis, süüa samu asju, kanda sama kaubamärki, mis muudavad sind imekauniks. Mõlemal juhul tõmbab selline reklaam vaataja hingega kaasa elama.
    Samastumine on vaid üks reklaamiidee genereerimise võimalus. Reklaamiagentuuride loovmeeskonnal on abiks tehnikad, mis pakuvad vähemalt 25 erinevat lähenemist reklaamiideede genereerimisel.
    Peale samastumise on veel näiteks plagiaat, kus parodeeritakse mingit kuulsat filmi, saadet või ühiskonnategelast. Või kolmas tehnika, kus kasutatakse sümboolikat.
    Milline idee ühele või teisele ettevõttele ideaalne on, sünnib loovmeeskonna ja ettevõtte koostöö käigus. Toote ja teenuse eripärast lähtuvalt kasutatakse ideede genereerimisel erinevaid tehnikaid. Ja ühe idee loomisel võib teinekord abiks olla ka kümme ise lähenemist.
    Loovidee kirjutaja peab ennast reklaamitava tootega samastama. Leidma toote eelised, erilisuse, katsetama oma kujutlust inimeste peal, kellele see toode on mõeldud, ja vaatama, kas idee toimib. Ta peab ise oma ideesse uskuma.
    Kui agentuur usub tootesse ja klient on küllaltki täpselt defineerinud soovitud eesmärgid ning vahendid, siis on kõik eeldused heaks ideepuhanguks loodud, usub ka Agne Puusaar.
    Mis loovtöötajate käitumuslikke iseärasusi puudutab, siis see on Puusaare arvates igas indiviidis kinni - selleks, et toote vastu tekiks usk ja respekt, on oluline toodet eelnevalt ka ise proovida ja katsuda.
    Kas ja kuidas loovtöötaja seda teeb, on väga individuaalne ja oleneb tootest.
    "Reklaam on õnneks valdkond, kus määraval kohal seisab improvisatsioon ja inspiratsioon, ja sellele protseduurireegleid või käitumistavasid määrata ei ole võimalik, õnneks," lisas Puusaar.
    Küsimus on aga selles, et kui on olemas professionaalne loovmeeskond ja abiprogrammid, miks siis ikkagi mõned reklaamiideed ärilist edu tuua ei suuda?
    Margo Kütti selgitusel on probleem selles, et ettevõtte esindaja on oma tootes liiga kinni. Ei suudeta asja laiemalt näha ja mingil juhul ei taheta oma tootega eksperimenteerida.
    Teine probleem on selles, et lähteülesanne, mis reklaamiagentuurile antakse, on vale. See on aga vale seetõttu, et ettevõtte ise ei tea, mida tahab. Teadmatus tuleb sellest, et eelnevatel aastatel pole reklaamikampaania tulemusi mõõdetud.
    Turundusjuhi eluiga on uuringute järgi keskmiselt 1,5 aastat ja kui ettevõtte turundusjuht on turunduseelarvet lihtsalt kohusetundlikult täitnud, mitte aga mõõtnud selle tulemust, on uus turundusjuht paratamatult olukorra ees, et ta ei tea, mis on seni tehtud ja mis tulemus saadud.
    Tal on ees küll arvud, et üks summa on läinud trükimeediasse ja teine summa telereklaami, kuid mis selle tulemus oli, on küsimärk. Nii tuleb uus turundusjuht ja alustab jälle algusest, katsetades läbi samad traditsioonilised reklaamivõimalused. Ja nii see lihtsalt jookseb aastast aastasse.
    Kui aga oleks olemas info, mis töötas ja mis ei töötanud, saaks minna iga reklaamikampaaniaga sammu võrra edasi. Sellisel juhul oleksid ettevõtte turundusjuhid avatumad loovalahendustele, uutele ideedele ja valmis katsetama uusi meedialahendusi.
    Hea agentuur võib kliendile ka strateegilist nõu pakkuda, soovitada, millist aspekti reklaamis rõhutada, aga selleks peab agentuur klienti väga hästi tundma.
    "Aga selleks, et üldse mingeid ideid tekiks, on alati vaja selget ja üheselt mõistetavat ülesannet," nentis Puusaar. Kui see on olemas, suudab hea meeskond luua rohkem ideid, millest siis sõelumise abil paremad alles jäävad.
    Tähtis on ka kliendi ja agentuuri personaalne sobimine, sest kampaania õnnestumine sõltub agentuuri ja firma esindaja vahelisest keemiast.
    Sel ajahetkel, kui sünnib hea idee, ei ole äriga mingit pistmist. Järgneb analüüs, kas sündinud idee sobib konteksti, kuidas võiksid reageerida sihtrühmad, kas teostus on reaalne, kui palju see kliendile maksma läheb jne. Osa lahendusi nõuab algusest peale küll tarka kombineerimist, aga äri peale ei mõtle loovinimesed ka sellise protsessi käigus.
    Meil on kolm loovmeeskonda, kes vajaduse korral tulevad üksteisele appi. Erilisi rituaale me loovmõtlemises ei rakenda ja siiani pole ka ühtegi n-ö ohvrit vaja läinud.
    Loomulikult on hädavajalikud sügavad teadmised turundusest, majandusest, sotsiaalteadustest, poliitikast jne.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.