Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspedeerija vastutab kauba eest
Kauba tarnimiseks punktist A punkti B tuleb otsustada küsimus, kas valida transpordivajaduse lahendamiseks otsevedaja või tellida kaubasaatmine ekspedeerijalt.
Ekspedeerija omab vastava ajahetke turu parimat ülevaadet. Tal on info erinevate suundade, tiheduse ja ka võimaluste kohta. Ekspedeerija on investeerinud erinevatesse infosüsteemide lahendustesse ning tal on teadmistepagas inimeste näol. Kahtlemata on väärtuslikemaks ressursiks kogemused ja know-how. Ekspedeerijal on oma kliendiportfellis teatud arv kliente. Teiselt poolt on tal hankijaportfellis piisav arv vedajaid, kelle abil transporditeenused klientidele pakkuda.
Ekspedeerijal on tänu eeskujuliku teadmiste ja kogemustepagasile suured võimalused. Võimalused selekteerida suurest hankijaportfellist teenusepakkujad, kes vastavad kõige rohkem kliendi vajadustele.
Kui kliendi enda võimalused saada kõige parem lahendus oma vajaduste rahuldamiseks on piiratud, leiab lahenduse ekspedeerijalt.
Ekspedeerija võtab enda peale vastutuse, et kliendi kaup jõuab määratud sihtkohta vastavalt nõutule.
Väga sage on juhus, kus vedaja, kes on valitud teatud klienti teenindama, n-ö hüppab alt, kas siis tehnilistel või siis muudel (nt majanduslikel) põhjustel. Sellised situatsioonid aga võivad ohtu seada kliendi tarnete kindluse.
Lõppude lõpuks huvitab klienti positiivselt sooritatud lahendus, mitte pikk vabanduste jada. Ekspedeerija võtab endale vastutuse, et klient ei peaks muretsema.
Samuti on ekspedeerija ülesanne lahendada muid kauba veos ette tulevaid probleeme, nagu kaupade kahjustumine või riknemine, hilinemine ja kadumine.
Transpordisüsteemis toimub rida arveldusi. Rahade liikumine toimub nii Eesti, Euroopa liidu riikide kui ka ülemaailmsel tasemel.
Kõik toimingud võtavad aega ning sellest võib sõltuda ka tarnekindlus. Lisaks on erinevate ettevõtete vahel kokku lepitud erinevad maksetingimused. Nende mitte kokkulangemisel võivad tekkida tarnehäired.
Kolmandaks on kliendid seotud omakorda maksete laekumisega. Kõikide transpordiga seotud maksete osas võib koostöös ekspedeerijaga kokku leppida.
Ehk siis ekspedeerija krediteerib klienti vastavalt kliendi võimalustele, tasudes ise tarneketi lülidele ka enne kliendilt raha laekumist. Nii suudetakse tagada tarnekindlus ka kõige nõudlikumale kliendile.
Autor: Salmen Shois