Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ettevaatust! Messipalaviku oht!
Kevad punnitab messide rohkusest. Ehitus-, sisustus- ja aiamessid tulevad lausa oma õuele kätte, rääkimata siis maailma eri nurkades toimuvast. Kõik suuremad ja väiksemad tegijad üritavad oma tooteid tarbijale sokutada, kas siis vanast kraamist lahti saada või suisa uutega ahvatledes.
Tavaliselt jõutaksegi messilt koju kotitäie nänni ja reklaamlehekeste kuhjaga, kuid samas ka segaste tunnetega. Et kas kõik need küsimused, millele sai mindud vastuseid otsima, need ka said? Viimane kehtib just nende kohta, kes oma esimest maja ehitada plaanivad.
Need, kes majaehituse kadalipu juba kord või kaks läbi käinud, tunnevad end messidel nagu kalad vees. Nad teavad täpselt, mida tahavad ja millise tootja käest seda küsima minna.
Vahel võib muidugi ka nende otseteele kurve tulla, kui mõni materjali- või lahendustepakkuja eriti meelepärase numbriga ostjat ahvatleda võtab. Tavaliselt nad aga selle õnge siiski ei lähe. Järeleproovitud lahendused tunduvad turvalisemad kui uued ja tundmatud.
Piiride avanedes ja silmaringi laienedes on üksjagu seni vaid Kesk-Euroopas tarvitusel olnud materjale hakanud uute turgude otsingul ka ida poole liikuma.
Eesti on ilmselt viimane põhjapoolne punkt, kus oma kanda kinnitada. Siis on juba meri ees ja selle taga põhjanaabrid, kes on suhteliselt visad kõiksugu uuendusi ja "sisteeme" vastu võtma. Nendele meeldib ikka kindlalt kodumaine kaubamärk. Mis sest, et seegi võib näiteks Eestis toodetud olla.
Pärast seda, kui suurem messisagin selleks kevadeks läbi saab, peakski uurima, kuidas on läinud uutel toodetel, mida me viimastel aastatel Oma Majas tutvustanud oleme. Kas kohalik turg on vallutatud või on juba paremaid jahimaid otsima suundutud.