Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuulutusest reklaamini
1993. aastat iseloomustas näiteks varakapitalistlikus Eestis esimene tõsisem ja planeeritud pangarööv Keila Panga pihta. Tõsi, röövleid planeerimine oluliselt ei aidanud - saagiks langes vaid paarsada krooni. Mobiiltelefon kaalus tol aastal pea pool kilo ning maksis üle 16 000 krooni. Lisaks helistamisele sobis too oma suuruse ja vormi tõttu nii tõkiskingaks kui ka pimedal alleel kallaletungija taltsutamiseks. Rahvuslik lennufirma Estonian Air aga viis huvilisi kümnesse sihtgruppi üle maailma.
Ehitusvaldkonna reklaamid paistsid tollal silma peamiselt lihtsusega - müüdi materjale ning seda ka peamiselt reklaamiti. Tegemist polnudki niivõrd reklaami kui veidi stiliseeritud kuulutustega. Kusjuures, see ei iseloomusta vaid tolle aja ehitusvaldkonda, vaid reklaamindust Äripäevas tol aastal üldse.
Tõsi, kui enamik reklaame tundus visuaalselt kujundatud olnud Wordis, siis juba hakkas tekkima ka mainereklaami. Näiteks Harju Ehitus oli üks esimestest, kes reklaami mitte niivõrd müügikuulutuse kui just mainekujundajana kasutama hakkas. Nii saavad potentsiaalsed kliendid teada, et ettevõte pakub jätkuvalt head ehituskvaliteeti. Samuti jõudsid avalikkuseni näiteks Veluxi katuseakende reklaamid, mis jälgisid oma käekirja ja stilistikat veel aastaid.