Liikluskindlustust on sama lihtne osta kui saia-piima

ÄP 02. aprill 2008, 00:00

IIZI grupi juht Risto Rossar vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.

Miks peaks üks kindlustusselts tahtma töötada monopoolse vahendaja kaudu, kes pakub ka nende konkureerivate seltside tooteid?

Väga asjalik küsimus, kuid monopoolsest staatusest oleme me küll veel väga kaugel, vahendame praegu kõigest 10 protsenti kogu Eesti kindlustusturust. Ma arvan, et kindlustuse müüki võib võrrelda jaekaubandusega - esinduspoed (kindlustusseltsi kontorid) on kindlasti iga tootja (kindlustusseltsi) unistus, kuid kahjuks on need ühed kallimad müügikanalid.

Kui tarbija eelistab osta oma kaupu supermarketist (IIZI), siis on võrdlemisi loogiline, et turg liigub selles suunas ja ükski turuosaline ei saa pikaajaliselt turujõudude vastu võidelda. Liikluskindlustuse ühe seltsi müügipunkt on varsti sama loogiline kui Kirde saia esinduspood - see lihtsalt ei ole majanduslikult ratsionaalne.

Kes on need, kes hakkavad Selverist õhtul koos saia-piimaga liikluskindlustust ostma? Enamikul eestlastel on leping juba olemas, mis uueneb automaatselt.

Praegu on IIZI teinud liikluskindlustuse sama lihtsaks kui saia või liha ostmise ja seega on õige aeg see panna Selveri letile. Näiteks Selveri analoog Inglismaal TESCO on üks suuremaid kindlustuse müüjaid Inglismaal.

Kui müüte poliise, siis peaksite olema huvitatud ka kahjude käsitlemisest. Seega peab istuma kuskil Selveris ka kahjukäsitleja, kes oleks kättesaadav ka puhkepäevadel. Vastasel juhul on teenus poolik.

Tuleks aru saada, et kindlustuse müük ja kahjude käsitlus ei pea ilmtingimata käima füüsiliselt samas kohas. Meie eesmärk on tagada enamiku kahjude käsitlemine telefoni teel, mis on näiteks Inglismaal pigem standard kui erand.

Kas on mingi vahe, kui osta näiteks If kindlustus otse Ifist või IIZI kaudu?

Loomulikult ei ole vahe tootes. Võiks siis küsida, kas on oluline vahe, kas ostan Tere piima Selverist või Rimist. Vahe on selles, kui lihtsaks, meeldivaks ja mugavaks sulle ostuprotsess tehakse ja kas sulle pakutakse lisaks Tere piimale valida ka teiste tootjate piima.

Liikluskindlustus on kahjumis, hinnad tõusevad, liikluskultuuri pole ollagi. Millised olid seltside majandustulemused?

Eesti kindlustusseltside majandustulemused on olnud viimastel aastatel suurepärased ja eriti head tulemust näitab kasumlikkus. Keskmine Eesti kindlustusseltsi kasumimarginaal on umbes 10 protsenti, mis on suurepärane tulemus (iga 10 000 krooni kasko preemia pealt 1000 krooni kasumit saada on super).

Kuid kindlustusturg on tsükliline ja 2008. aastal näeme esimesi märke sellest, et kasumid hakkavad vähenema ja mõnes kindlustusliigis (näiteks liikluskindlustus) võivad mõned seltsid ka kahjumisse minna.

Kas hinnatõus kindlustusturul jätkub või on varsti ka langust oodata?

Viimase poole aastaga on märkimisväärselt tõusnud liikluskindlustuse hinnad, samas kaskokindlustus ja varakindlustus on läinud oluliselt odavamaks. Ilmselt jätkub liikluskindlustuse turul hinnatõus veel 2008. aastal, kuna seltsid peavad selle kindlustusliigi kahjumist välja tooma.

Kas erinevate piirkondade arvestamine liikluskindlustuse hinnas jääb igaveseks? Eesti on ju nii väike.

Praegu on see nii ega ole siin ka muutusi ette näha. Pigem on olulisem teema see, et kasutada piirkonnana sõiduki omaniku/rentniku tegelikku elukohta, mitte tehnilisel passil olevat aadressi.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    24. November 2011, 17:27
    Otsi:

    Ava täpsem otsing