Esmaspäev 23. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Tartu kiirtee võib osutuda Eestile liigseks luksuseks

Mariliis Pinn 03. aprill 2008, 07:46

Ohutuse ega ka liiklustiheduse tõttu poleks
tegelikult vaja Tartu maanteed kuni Mäoni neljarajaliseks ehitada, sest nii
autod kui liiklusõnnetused koonduvad Eestis pigem suurte linnade ümbrusesse,
ometi eelistavad riigijuhid kulutada raha Tallinna-Tartu maantee
laiendamiseks.

Kuu aja eest trükkis Postimees aga ära Eesti kaardi, kus kõige ohtlikumad teelõigud olid märgitud punasega, Tartu maanteel olid punasega märgitud Tartu ja Tallinna lähedased lõigud ja vaid mõned jupid ülejäänud teel, peamiselt olid ohtlikud kohad suuremate linnade lähedal, kirjutas Postimees.ee.

Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Tõnis Tagger selgitas, et suuremate linnade lähistel juhtub rohkem õnnetusi seetõttu, et seal on tihedam liiklus, üldiselt pole seal välja ehitatud kergliiklusteid, mistõttu on palju õnnetusi jalakäijate ja jalgratturitega ja samuti pole seal nn kogujateid, mistõttu on palju pealesõite teele, kus võib jälle saatuslikke õnnetusi juhtuda.

Maanteeameti 2007. juuli väljaandes Teeleht kirjutas aga ameti analüüsi- ja infobüroo juhataja Sirje Lilleorg, et 2006. aasta liiklusõnnetuste ja hukkunute arvestuses on Tallinna-Tartu maantee ohutum kui näiteks Tallinna ringtee või Tallinna-Narva maantee.

Tartu maanteest oluliselt enam laiendamist vajavate teelõikude kõrval pole riigil aga raha isegi olemasolevate teede kordategemiseks, Eestis on 1165 kilomeetrit kattega teid, mille olukord on niivõrd halb, et tegelikult tuleks need kohe remonti panna. ja veel kehvemas olukorras on aga kruusateed, mida remonditakse vaid umbes viiendiku aastasest remondivajadusest.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. April 2008, 07:44
Otsi:

Ava täpsem otsing