Kommentaar

Janno Toots 08. aprill 2008, 00:00

Pressikonverents peab olema eelkõige asjalik ning informatiivne, seda võib garneerida elavdavate elementidega, nagu näiteks kingitused ettevõtte toodangu näol, aga viimast ei tohiks sisule ohvriks tuua.

Pressikonverentsi või infotunni eeliseks on võimalus samaaegselt suhelda paljude meediakanalitega ning rõhutada sellega sündmuse tähtsust. Samas peab pressikonverentsiga kaasnema teatud erakordsus - piisab kui see korraldada paar korda aastas, sõltuvalt organisatsiooni suurusest ja sündmustest. Pressikonverents on põhjendatud uue tootesarja, tootmisüksuse avamise, majandusaasta tulemuste avaldamise jm puhul. Lahjaks jääb pressikonverents, kus ei ole muud öelda, kui et ettevõttel täitus kümnes tegevusaasta. Ajalooline ülevaade ning monotoonne firma eduloo esitlemine võib tunduda oluline - paraku pigem rääkijatele endile.

Võimalikult varakult tuleks leida ürituse läbiviimiseks ruumid. Klassikaline valik on hotellid ja konverentsikeskused või firma koosolekuruumid. Uue tootmishoone avamisel või nurgakivi panekul on loogiline valik seesama koht. Välitingimustes peab arvestama, et vihma korral saaks telki või katuse alla peituda ning tuule eest kaitset otsida. Kuna eriti fotograafid hindavad kohti, kust oleks võimalik saada huvitavaid kaadreid, on pressikonverentse peetud veesõidukites, trammis, lennujaamas ja kõrghoonete katusel. Originaalne asukoht ei tohiks siiski kinnisideeks muutuda.

Kutsed tuleks saata ajakirjanikele, kes on varem ettevõtte tegemisi kajastanud või siis antud valdkonda katavad. Eelnevalt tuleks paika panna ajakirjanike nimekiri, unustamata raadiot ja TVd, samuti internetiportaale.

Kutsed võib saata nädalajagu varem, soovitav on enne üritust ajakirjanikud läbi helistada ja küsida, kas nad on tulemas.

Tehnika on vajalik enne üritust vähemalt korra üle kontrollida. Kas kõigi esinejate presentatsioonid ikka arvutis käima jooksevad ning ega päike esitlusekraani ei pimesta.

Ajakirjanike aega ei tohi kuritarvitada. Tulemuslikum on asjalik ja tempokas pressikonverents, mitte selline, kus jutt algab aegade hämarusest. Esinejaid võiks olla mitte rohkem kui kaks-kolm ning omad jutud võiksid nad ära rääkida poole tunniga, jättes siis aega küsimusteks-intervjuudeks. Oluline on pakkuda pressile ka taustinfot nii kirjalike materjalidena kohapeal kui ka e-postiga saates.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:44
Otsi:

Ava täpsem otsing