Kuidas leida õige esineja

Pille Rõivas 08. aprill 2008, 00:00

"Ühed ja samad inimesed käivad esinemas paljudel üritustel ja võrdlusmoment erinevate artistide vahel on kerge tekkima. Oma töötajate esinemised on aga alati kordumatud," räägib ASi Ensto Elekter turundusassistent Relika Roomet.

Roomet on seisukohal, et üritused peaksid olema originaalsed ja lihtsate vahenditega teostatavad. ASi Ensto Elekter töötajad on oma etteastega üles astunud kahel suuremal kliendiüritusel. Esimene neist toimus kolm aastat tagasi Keila tehase avamisel. Soovist meelde jääda kasvas välja idee ise etteaste koostada.

Tol ajal populaarse telesaate "Hoia ja keela" jäljendamisprojekti tarbeks valiti välja neli pärissaate osaleja teisikut, kes mängisid peale originaalsaate lindistust laulude hindajaid. Saate jaoks filmiti Ensto tehases ka laulu "Electric Avenue" video, mida nelik kommenteeris. "Paljud külalised ei suutnud uskuda, et tegemist polnudki Ines Karu, vaid hoopis Ensto kvaliteedijuhiga," meenutab Roomet.

Teine Ensto töötajate isetegevuslik etteaste leidis aset mullu 300 külalisega väliüritusel, mil korraldati Ensto toodetest tehtud kostüümidega moedemonstratsioon.

Sündis ka muusikaline etteaste Stomp, kus töötajad musitseerisid olmeesemetega, kasutades trummidena näiteks Ensto tooteid. Projekti kaasatud tuntud profitrummar Peeter Jõgioja valmistas ette lood ja häälestas trummid. Ootusärevuses esinejad tegid proove nii autoroolis kui ka kontoris trummeldades. "Kõik olid väga entusiastlikud ja etteaste tuli vägev," räägib Roomet.

ASi DPD Eesti töötajad astusid Maardu mõisas toimuval kliendiüritusel üles tantsukavaga, mida saatis filmi Chicago muusika. DPD turundusassistent Kerje Võsu sõnul läks ürituse kulminatsiooniks olnud tants publikule niivõrd peale, et nõuti selle kordusesitust.

DPDs on toimunud ka üritus Glämm Auhinnagala, kus klientidele jagati auhindu viies kategoorias. Iga kategooria juhatasid kolleegid sisse koostöös Veikko Tääriga tehtud humoorika lühifilmiklipiga, mille kõrvalosa tummstseenides osalesid oma töötajad.

Võsu sõnul oli algselt mõte klipid omal käel salvestada, kuid aja kokkuhoiu huvides tuli sellest mõttest siiski loobuda. "Kindlasti tuleb endale enne oma töötajaid aktsioonidesse kaasamist selgeks teha, mida antud aja ja võimaluste juures on reaalselt võimalik ära teha. Idee töötajaid näitlema panna võib ju hea olla, aga kui klipp mõjub kokkuvõttes halenaljakalt, kannatab kogu üritus," avab Võsu telgitaguseid.

DPD lähtub märksõnadest uudsus ja üllatus, samas pööratakse tähelepanu sellele, et pidu moodustaks terviku alates kutse saamisest kuni viimase külalise lahkumiseni. "Pidu peab olema selline, kus tahaks ka ise külalisena osaleda ja kutsutud olla," lisab Võsu.

ASil ASSABalt on traditsiooniks tähistada olulisi tähtpäevi ja sündmusi üritustega, kuhu tavapäraselt kutsutakse nii oma töötajad kui ka edasimüüjad ja koostööpartnerid.

Oluline roll on osalejate kostüümidel, mis annab võimaluse välja tulla oma igapäevaelust ja rollist, on lõbus ja lõõgastav, räägib turundusjuht Maigi Peeduli.

"Oluliseks elemendiks pidudel on interaktiivsus, et külalised ei oleks mitte ainult pealtvaatajad, vaid ka osalejad," räägib Peeduli. Nii peetigi viimane filmi- ja telestaaride temaatikaga jõulupidu nii, et profi õhtujuhi kõrval käis laval rida amatööre. Erinevate mängude kaudu said staariks riietunud külalised näidata end staarina ka laval. Üheks õhtu ülesandeks oligi mängida filmistaari - ekraanile näidati klipp tuntud filmist ning võistlejapaar pidi selle humoorikalt oma põneva tõlgendusega lõpuni mängima. Peo lõpus jagati filmimaailmast tuntud Oscarite eeskujul välja Asskareid, mis anti üle kõige põnevamalt esinenud ja kostümeeritud külalistele.

Oma peole soovitakse esinema eelkõige neid lauljaid, kes on hetkel populaarsed ka raadios või televisioonis.

Lisaks uutele lauljakuulsustele tellitakse pidudele jätkuvalt ka varem tuntud esinejaid. OÜ Mirka-Agentuur juhataja Heigo Mirka toob näitena Birgit Õigemeele, kellest ei teatud enne Superstaari saadet midagi, kuid nüüd palutakse üsna tihti firmapidudele esinema.

Siiri Ashilevi sõnul MTÜst Fan Artist tuleb uusi artiste pidevalt juurde, ent üritusturundusfirma peab tegema valiku, keda ta soovib pakkuda oma klientidele ja keda mitte. "Konkurents on hea, see suurendab professionaalsust," lisab Ashilve. Muusika valik sõltub tellijast ja peo iseloomust. Alati on populaarne olnud pop- ja tantsumuusika, nõutud on ka eksootilisemat muusikat.

Võrreldes paari aasta taguse ajaga on esinejate hinnad tõusnud. Heigo Mirka ennustab, et sel aastal on oodata hindade vähest langust.

Praegu on olukord stabiilne ning rahulik, nagu alati pärast aastavahetuse pidustusi ja enne jaanipäeva. Siiri Ashilev peab eelmise aasta hinnatõusu, lähtuvalt hinnatõusust teistes valdkondades, normaalseks. Ashilevi arvates tõusevad ka sel aastal hinnad, aga mitte tormiliselt. Kindel on, et tippajal - jaanipäeval ja jõulude ajal - on hinnad märksa kõrgemad kui muul ajal.

Mõlemad ürituste korraldajad kinnitavad, et aastate jooksul on tellimusi esinejatele olnud aasta lõikes stabiilselt ning erilisi muutusi selles oodata ei ole.

Diskor tuleks üritusele valida selle järgi, et tema stiil sobiks vastava ürituse eesmärkide ning külaliste maitsega.

OÜ Masters Grupp juhataja Antti Indowi sõnul ei tähtsustata firmapidudel liigselt diskori tuntud nime, see on oluline eelkõige avalikel üritustel. Väiksemate firmade puhul on diskori ja muusika valik lihtsam, seda küll tellija, mitte diskori jaoks, sest vähese inimeste arvuga üritusel on palju raskem tantsuplatsi täis hoida. Suurte ühisfirmade üritustel peaks arvestama enamiku muusikamaitsega.

Diskori valikul tuleks esmalt endale selgeks teha, millistel muusikalistel eesmärkidel teda vaja on. Kui diskorit soovitakse mängima tantsumuusikat, peaks mõtlema, kes on peo külalised, et valida neile sobiv muusikastiil ja ajastu. Kui diskorit on vaja signatuuride jaoks, peaks valik olema hoopis teine.

Lendmusicu juhataja Toivo Lendi sõnul kombineeritakse edukalt diskoreid ja ansambleid nii, et nad mängiksid vaheldumisi. "Kui põhiesinejaks on rokkansambel, siis vahepealsed pausid võiks täita diskor rahulikuma muusikaga ja vastupidi," selgitab Lend.

Kuigi diskorit ei valita nime, vaid muusika järgi, erinevad diskorite töötasud suuresti. Kui mõni vähetuntud diskor võib üritusel mängida muusikat paari-kolme tuhande krooni eest, siis tuntud ja nõutud diskor võib Lendi sõnul küsida töötasuks isegi viiekohalisi numbreid.

ASi Tridens personalijuhi Marika Järve sõnul on Tridensil aastatega välja kujunenud kindlad diskorid, kes hoolitsevad pidude muusikalise poole eest. Pikaajalise koostöö tulemusena teab firma, mida neilt oodata ning ka diskorid on kursis Tridensi eelistustega.

Muusika peab olema vastavuses üritusega ning diskoriga läbi arutatud. Tridens on kasutanud ka läbi üritusturundusfirma leitud võõra diskori teenust. "Sel diskoril polnud küll viga, ent kauaaegsed diskorid on paremad, kuna teavad, mis seltskonnale meeldib," lisab Järve.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:44
Otsi:

Ava täpsem otsing