Teisipäev 27. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Vedajate rohkus ja kriisiplaan päästab transpordiriskidest

Tanel Raig 08. aprill 2008, 00:00

Logistikaettevõtetest ja toiduainetööstusfirmadest kinnitatakse, et paremini on neil aidanud logistikas riske maandada veoteenuse sisseostmine erinevatelt ettevõttelt. OÜ Logistika Pluss juhataja Toomas Orutar ütleb, et kui ühe partneri puhul tekib kriis, siis saab teiselt partnerilt kohe abi. "Selline taktika õigustas ennast näiteks jõulueelsel perioodil, kus enamik transpordifirmasid töötas üle oma tegeliku mahu," meenutas ta.

Sama taktikat kinnitab ka ASi VIA 3L juht Elmer Maas, kes ütleb, et tema juhitav ettevõte lähtub oma transpordihangetel sellest, et igal suunal oleks alati võimalik valida mitme vedaja vahel. Teenusepakkujate paljusus on peamisi transpordiriskide maandamise vahendeid ka ASis Leibur. Taoline riskide maandamine aitab ettevõtet transporditeenuse tippaegadel, kui veofirmadel on tööd üle oma tegelike võimete või kui vedajal on probleeme tööjõuga, tehnikaga vm.

Loodusjõududest tulenevaid riske aga teenuse osutajate paljusus ei aita. Hiljuti Eestit tabanud lumetorm tõi ettevõtetele tarnetel kaasa pisemaid tõrkeid. Suuremad probleemid jäid olemata tänu tormi lühiajalisusele.

ASi Tere juhatuse esimees Ülo Kivine teatas tookord meediale, et ettevõtte võib katkestada oma toodete tarned, kui teeolud ei parane. Kivise sõnul ei saa riskida autojuhtide elu ja tervisega ja saata neid sellistes teeoludes veoringile. Lumetorm andis õnneks järele ja Tere jaoks lõppes kõik ainult väikese taaraprobleemiga tootmises, kuna mõnedelt veoringidelt ei õnnestunud tagasi vedada tühja taarat.

Ka Leiburi jaoks olid ettevõtte IT- ja logistikajuhi Harri Touarti kinnitusel probleemid väiksed. Kaup jäi kohale vedamata üksikutele klientidele, sest juurdepääsuteed ei olnud läbitavad ja jaotusvedude ringid venisid tavapärasest pikemaks.

"Meie õnn oli, et lumetorm nii kiiresti lõppes. Kuid tulevikus ei pruugi see nii olla," leiab Kivine. Tema sõnul peaksid riik ja ettevõtted taolisteks olukordadeks paremini valmis olema, et kui olukord käes, siis suudetaks adekvaatselt ja kiiresti tegutseda. Seekord oli ju uudistest juba ette teada, et tuleb lumetorm, kuid tegutsema hakati alles siis, kui torm oli käes. Teres on olemas kriisikava tootmise sõlmpunktide jaoks. Puudub aga logistika toimimise kriisikava. Kivine lubab, et seekordsed sündmused analüüsitakse ettevõttes läbi ja koostatakse ka logistika toimimise kava taoliste olukordade jaoks. Näiteks on ettevõtte jaoks olemas A ja B tähtsusega veoringid. Ettevalmistuse korral oleks saanud paika panna, millistel ringidel kindlasti teostada vedusid, millistel lükata edasi.

Touarti sõnul on mõistlik ja üldjuhul ka võimalik ärisegmendid prioriteetidesse seada, et kriisi korral oleks selge, milliste segmentiga igal juhul jätkata ja milliseid ajutiselt piirata.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing