Koristamine teeb vaimsele tervisele head

10. aprill 2008, 10:28

Kui te koristate higipull otsmikul oma
kodu, siis ei hoolitse te mitte ainult selle puhtuse eest, vaid teete head ka
oma vaimsele tervisele, selgub värskest uuringust.

Piisab vaid 20 minutist kehalisest tegevusest nädalas – sobib nii koristamine kui metsajooks – et depressioonist hoiduda, selgub ajakirjas British Journal of Sports Medicine ilmunud uuringust.

Mida sagedasem ning enam pingutust nõudev, seda parem on tulemus, kirjutas BBC.

Londoni University College’i teadlased vaatlesid 26 000 inimese kehalist koormuse ja vaimse tervise seoseid. Samas ajakirjas ilmunud teine uurimus leidis, et kesk- ja vanemaealiste kehaline tegevus lükkab edasi vananemist.

Terviseuuringus kurtis 3000 inimest stressi ja rahutust. Mida aktiivsemalt tegeles inimene kehaliste tegevustega, seda vähem kurtsid nad vaimse tervise üle. Sportimine kord nädalas vähendas vaimse tervise murede riske 33 protsenti, kodutööd või jalutamine viiendiku võrra.

Samas rõhutavad teadlased, et kergest tolmupühkimisest või aeglaselt bussi peale jalutamisest abi ei saa. Kehaline tegevus peab kestma vähemalt 20 minutit ja tõstma hingamissagedust.

Ühe teooria kohaselt pärsib kehaline tegevus mõningaid bioloogilisi tegureid, mis on depressiooni põhjuseks, näiteks glükoositalumatust, põletikulisi protsesse ja südame-veresoonkonna probleeme.

Äsjase uuringu puhul möönavad autorid siiski, et neil ei õnnestunud selle seose olemust täpselt välja selgitada. Põhjus võib peituda hoopis selles, et vaimsete probleemidega inimesed lihtsalt tegelevad vähem trenniga. Ehk siis küsimus: kas enne oli muna või kana?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. May 2008, 13:53
Otsi:

Ava täpsem otsing