Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meediaettevõtted kõvasti põrunud

    "Murest maailmamajanduse kasvu jahtumise osas ei jää reeglina puutumata ka meediasektori aktsiad," nentis LHV Balti analüüsiosakonna juht Erki Kert. "Kuigi öeldakse, et meediasektori majandustulemused reageerivad majanduse jahtumisele reeglina teatud viitajaga, siis majanduse jahtumine neid puudutamata siiski ei jäta."
    Kert ütles, et praegu suhtub LHV Eesti meediasektorisse kerge ettevaatlikkusega ning kohe ostma ei soovita tormata. Koos majanduse jahtumise ja tulude kasvu aeglustumisega vaatavad Kerdi hinnangul paljud ettevõtted kahtlemata ka oma turunduseelarved kriitilisema pilguga üle.
    "Seetõttu ei näe me reklaamikäibe paranemist lähitulevikus," oli Kert pigem pessimistlik. "See, millal reklaamikäibe kasv võiks taastuda, sõltub juba otseselt majanduse käikäigust."
    Kert rõhutas, et Ekspressi puhul ei saa aga vaadata ainult reklaamikäibe osa, kuna see on vaid üks tuluallikas.
    "Lisaks sellele tegeleb Ekspress ka trükiteenustega, mille osas oleme märksa optimistlikumad tootmisvõimsuse suurenemise tõttu," selgitas Kert. "Kui Ekspress suudab meie prognoosid esimesel kvartalil täita, siis tundub firma hinnatase päris huvitav. Samas enne seda oleme ettevaatlikud ning veel ostma ei torma."
    "Oleme arvamusel, et meediasektori käibe kasvu vedajaks lähiaastatel saab just online-meedia, mille praegune maht - võrreldes teiste meediakanalitega - on veel väga väike," uskus Hansabank Marketsi analüütik Risto Hunt.
    Teiste meediakanalite (ajalehtede, ajakirjade, televisiooni ja raadio) ja välireklaami kohta Hunt nii positiivsel arvamusel ei olnud. Majanduskasvu aeglustumise tõttu tema hinnangul käibe kasv teistes meediakanalites pigem kahaneb.
    "Kogu meediasektori käibe kasvuks 2008. aastal arvame tulevat kuni 10 protsenti," jäi Hunt prognoosidega tagasihoidlikuks.
    Eesti Ajalehtede Liidu tegevjuht ja pikaaegse ajakirjanduskogemusega Toomas Leito usub, et selle aasta reklaamikäibe kasv Eesti ajalehtedes jääb mõne protsendi ringi, kuid ajalehtede kaupa on tulemused erinevad.
    "Eelmine aasta oli reklaamituru kasvule enneolematult hea aeg. Trükimeedia reklaamikäive suurenes kolmandiku võrra," lausus Leito. "Sellist kasvu ei tule ei lähi- ega kaugemas tulevikus. Tänavuse aasta tulemusi mõõtes võetakse tavaliselt aluseks eelmist aastat. Selles võrdluses ei paista arvud olema atraktiivsed, kuid tegelikult on nende taga suured rahad."
    Kui mullu läks kõigil hästi, siis nüüd tekivad Leito arvates selgemalt võitjad ja luuserid. Ajakirjade suhtes oli ta pessimistlikum, neid on reklaamituru langus valusamalt mõjutanud ja väljaannete kasumid kindlasti vähenevad. "Eeldan, et vähenemine jääb 10% ringi, sest tulude kasvu pärssimise kõrval on suurenenud ka kulud," ütles ta.
    Internetireklaam jätkab Leito hinnangul võidukäiku. Lehtede veebireklaam näiteks kahekordistub, kuid jääb endiselt oluliselt maha paberkandja reklaamimahule.
    Määrav on mõistagi üldine majanduse seis. "Arvan, et majanduskriis kestab pikemat aega, kui üldiselt on prognoositud," ütles Leito. "Sel aastal midagi head loota ei ole. Kui majanduse üldine areng pöörab järgmisel aastal kasvutrendiks, siis on hästi läinud. Siis hakkab ka trükiajakirjandusel jälle paremini minema."
    Lühiperspektiivis ühte või kahte aktsiat jälgides ei saa teha adekvaatseid järeldusi, hoiatas Leito, lisades, et viie aasta perspektiivis mõjutavad asjade käiku enam infotehnoloogia jätkuv kiire areng ning süvenev energiakriis.
    "Arvan, et ka siis on kõik sektorid äri objektiks, kuid mõjujooned ja kasumlikkus on erinev," ütles Leito. "Enamik analüütikuid väidavad, et kõige kiiremini areneb online-ajakirjandus ja siit teenitav reklaamiraha. Sellega tuleb nõustuda, kuid ka siin tulevad piirangud ja tagasilöögid ette. Meenutagem, et ükskord on netimull juba lõhkenud."
    Kuigi internet võtab Leito meelest osa televisiooni funktsioonist üle, ei kao ka televisioon eraldi nähtusena kuhugi, määrav on ikka teleprogrammide hea sisu tootmine, mida ei saa delegeerida tehnokraatlikele gruppidele. Trükiajakirjandus peab Leito hinnangul viie aasta jooksul ennast koomale tõmbama, kuid mitte nii palju, kui interneti eestkõnelejad ette kujutavad.
    "Kaldun arvama, et ka viie aasta pärast saavad näiteks lehed paberkandjast rohkem reklaamiraha kui internetist," ütles Leito. "Ajalehtede turult lahkub mitu väljaannet, eelkõige kuulutustelehed, kuid põhistruktuur, usun, jääb samaks. Ajakirjaturg on märksa heitlikum: neid suletakse ja neid tuleb juurde, lõppsaldo võiks olla negatiivne."
    Autor: Virge Lahe
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.