Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uute kaubanduspindade arendus jätkub
Vaatamata eratarbimise vähenemisele püsib nõudlus kaubanduspindade järele kõrge ja uute kaubanduspindade arendus jätkub.
2007. aastal lisandus turule nii olemasolevate keskuste laiendamise kui ka uute pindade valmimise tagajärjel 23 000 m2 kaubanduspinda, mille tagajärjel suurenes kaubanduspinna hulk 365 000 ruutmeetrile (0,9 m2 elaniku kohta). Aasta lõpuks oli Tallinnas kaheksa üle 15 000 m2 üüripinnaga kaubanduskeskust, kogupinnaga 218 000 m2.
Nõudlus tänapäevase kaubanduspinna järele ületas pakkumist. Tallinnas on uutel kauplejatel praktiliselt võimatu leida pinda suurtes kaubanduskeskustes ja üldine vakantsus püsib nulli lähedal.
Kõik 2007. aastal rajatud kaubanduspinnad olid valmimise ajaks täielikult välja üüritud. Juurdeehitatud kaubanduspinna üürnike sekka lisandus palju uusi kõrgkvaliteetseid ja kuulsaid rahvusvahelisi brände, kellel oli konkurentsieelis kaubanduspinna saamiseks.
Keskmiselt tõusid kaubanduskeskuste üürihinnad vahemikus 5-25%, suurimat üürihindade tõusu kogesid rõivaste, jalatsite, juveelitoodete ja kodukaupade müüjad, sel ajal kui üürihinnad ankurüürnikele püsisid üldiselt stabiilsed.
Kaubanduspindade vakantsus jääb 2008-2009 endiselt nullilähedaseks ja nõudlus pindade järele püsib kõrge. Rahvusvahelised brändid jätkavad Tallinna turule sisenemist. Kaubanduskeskuste laienemise trend jätkub, samuti on need üha rohkem muutumas kogu pere vaba aja veetmise kohtadeks, kus lisaks ostlemisele pakutakse erinevaid meelelahutus- ja rekreatsioonivõimalusi.
Möödunud aastal oli tööstuspindade turu areng hoogsam kui 2006. aastal. Turule tuli mitmeid suuremahulisi ja laiahaardelisi tööstusparke.
Viimastel aastatel on kõige intensiivsem tööstus- ja laopindade arendus keskendunud Tallinna äärelinnadesse.