Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Logistikud teevad infotehnoloogidega koostööd
Logistika ja infotehnoloogia võimaldavad koostöös aega kokku hoida ning mitmeid keerulisi logistilisi lahendusi hõlpsamalt korraldada.
Logistikaühingu juhatuse esimees Mait Marran vastas küsimusele, millised on koostöövõimalused logistika ja infotehnoloogia vahel, lühidalt: "Logistika ongi info."
Eelmisel kolmapäeval toimunud logistikute ja infotehnoloogide ühisseminaril otsustati käivitada mitmeid ühiseid programme.
Kuna Marran on peale logistikaühingu ametis metsafirmas Stora Enso, tõi ta koostööst konkreetse näite metsatööstuse vallast. Nimelt arendatakse metsaveokitele elektrooniline saateleht, mis hõlbustab tublisti metsameeste tööd. Samas ütles Marran, et nad on teadlikud võimalikest probleemidest IT-lahenduste juurutamisel. "IT-lahendus üksi edu ei taga," märkis ta. Marrani sõnul on oluline lahenduse käepärasus ja lihtsus, et seda reaalselt kasutama hakataks.
Teise konkreetse lahendusena nimetas Marran tootekoode, et igaüks ei peaks oma isiklikku infosüsteemi, millest tulevad ka vead.
Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu (ITLi) juhatuse liige ning Santa Monica Networks ASi nõukogu liige Vaho Klaamann ütles, et võrreldes kaubaga liigub infot tegelikult rohkem. Tema sõnul oli eelmise nädala ühisseminari peamine väljund see, et otsustati alustada ühiste teenuste pakkumist. "Neid on veel vähe," möönis Klaamann vastuseks küsimusele, mis reaalses elus juba olemas on või kohe-kohe rakendumas. Tema sõnul on põhiline komistuskivi kokkuleppe saavutamine osapoolte vahel.
Klaamanni sõnul on IT ja logistikafirmad liitude tasemel juba pool aastat koostöövõimalusi otsinud. Eesti Masinatööstuse Liidu juhatuse esimees Jüri Riives kummutas väärarusaama, nagu piirduks IT arvuti või internetiga, võimalused on sootuks avaramad. Tema sõnul on tänu infotehnoloogiale tellimuste tähtajad lühenenud. "Kuna korraga on rakendamisel sajad tellimused, aitab koostöö infotehnoloogiaga tööd paremini planeerida." Riives rõhutas, et peamine on jagada koormusi, mida IT-lahendused pakuvad.