Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Märtsi müügiga tegi Scania Mercedes-Benzile ära
Märtsi edukaima müügitulemuse sai Scania, mis müüs ühtekokku 76 tarbesõidukit. Tänu Scania suurepärasele tulemusele liigitus möödunud kuul ümber ka turuosade osakaal. Kui enamasti on turuosadest suurim suurkaubikute klass, siis seekord on 33,7protsendilise tulemusega suurima turuosaga raskeveokid. Raskeveokite järel tulevad 30,9protsendilise müügiosaga suurkaubikud, mida juhib seegi kord Mercedes-Benz oma hittmudeli Sprinteriga.
Raskeveokeid ja suuri busse müüv Scania Eesti on rahul esimese kvartali müügitulemustega. Ootuspärane raskeveokite müük ei ole müügi- ja turundusjuhi Alar Präämi sõnul saavutatud üksikute õnnestumiste abil.
Müügilangus on otseselt seotud veoturu avatusega kaubavahetuse kasvu ja languse mõjudele. "Viimaste aastate raskeveokite turumaht oli Eesti turu kohta väga suur ja pigem erakorraline," selgitas Prääm. Raskeveokite müük on selle aasta esimeses kvartalis isegi natuke tõusnud eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes.
Terves märtsis müüdi 427 tarbesõidukit, mis on 14 sõidukit vähem kui veebruaris ehk langus oli ligi neli protsenti. Eelmise aasta märtsi müügitulemus oli aga 130 tarbesõiduki võrra suurem - 557 autot. Langus oli seega 30 protsenti. Kolme esimese kuuga on sel aastal müüdud ühtekokku 1337 tarbesõidukit, mis on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mil müüdi 1630, vähenenud tervelt 293 auto võrra. Langus on seega umbes 22 protsenti. Esimese kvartali tarbesõidukite müügitulemusest saab pikemalt lugeda aprilli lõpus ilmuvast Logistika kuukirjast.