Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui janune on sinu traktor?

    Traktoritootjad avaldavalt varmalt kütusekulu küll mootori stendikatsetel, kuid selle kohta, kui janune on traktor põllul (mootorile lisaks mõjutavad kütusekulu ka jõuülekanne, rehvid jm), on andmeid vähe.
    Võimalik on seda teada saada võrdluskatsetega, kuid Eestis pole senini neid suudetud korraldada. Võib ju mingisuguse ülevaate saada ka nii, kui mõõdetakse tehtud töö pind ja uuesti paagi täitmiseks kuluv kütusekogus jagatakse pinnale. Sellise metoodika rakendamine aga kätkeb ohte, mis võivad anda eksitavaid tulemusi.
    Nimelt on kütusepaagid väga sopilised ja ei anna täielikku ülevaadet, samuti mõjutavad väga erinevad kütusetemperatuurid selle voolavust. Ka haakemasinate erinev reguleerimine muudab võrdlusandmed ebausutavaks.
    Traktorite kütusekulu võrdlemiseks korraldati võrdluskatsed kasutatavamate 140 hobujõu suuruse võimsusega traktoritega sõltumatus Scarleti Katseinstituudis Inglismaal.
    Katsetel osalesid Claasi, John Deere'i, McCormicku, New Hollandi ja Valtra firma traktorid. Mootorite heitgaasid vastasid Tier 2 nõuetele. Katsetes osalenud traktorimargid on ka Eesti turul tuntud ja siinsete põllumeeste seas üsnagi hinnatud.
    Traktoritel tuli künda üks hektar. Adrad olid kõigil ühtemoodi reguleeritud. Veojõu vajadus oli umbes kaks tonni ja varieerus +/- 0,2 t. Statsionaaris mõõdetud võimsusega võrreldes on põldkatse eelis see, et siin arvestatakse ka jõuülekande ja rehvidega.
    Töötati täisgaasil ja vähendatud pööretel (eco-režiimil). Täisgaasil lülitati käike nii, et pöörded olid vahemikus 1850-2150 p/min. Traktori kiirus oli seejuures 6,8-7,6 km/h.
    Vähendatud pööretel lülitati käike seni, kuni mootoril mõõdeti väiksem kütuse erikulu.
    Katsetes osalenud traktoritest suurim võimsus, 71 kW, mõõdeti Claas Aresel ja väiksem, 59,8 kW, McCormickul. Katses osutusid vähem janusteks John Deere ja New Holland. Mõlema jõuallikaks oli moodne Common-Raiil mootor.
    New Holland TS 135 A kütuseerikulu täisgaasil oli 0,389 l/kWh ja eco-režiimil 0,365 l/kWh.
    John Deere 6820-l olid vastavad näitajad 0,380 ja 0,376 l/kWh. Hektari kündmisel täisgaasil kulus kõige vähem kütust John Deere'il ja McCormickul, eco-režiimil aga McCormickul ja New Hollandil.
    Täisgaasil kündmisel näitasid suurimat tootlikkust Claas Aresi mudelid - 1,8 ha tunnis. Ülejäänute tootlikkus oli ligikaudu võrdne - 1,7 ha tunnis.
    Autor: Ilmar Karjane
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.