Past: ettevõtted loovad ise oma kuvandi teiste silmis

Mariliis Pinn 18. aprill 2008, 10:29

Past ja Partnerid Suhtekorralduse OÜ
juhatuse esimees ja Tartu Ülikooli lektor Aune Past seletas Pärnu
Finantskonverentsil, et ettevõtted ise loovad kuvandi, mis neist inimestele
jääb.

Past võttis ette Hansapanga selleaastase kasumiteate uudise ja luges ette sinna jäetud kommentaare: „Masendav, mind ja sind koorides saadi hiigelkasumid, liigkasuvõtjad, nimi tuleks ära muuta." Pasti sõnul loeb imago, inimesed suhtuvad meisse vastavalt oma kuvandi tekkele peas, me saame seda vähe kujundada. "Hansapanga kuvand on positiivne ja ta kannatab selle kasumiteate ära,“ märkis Past.

Et imagot kujundada, peab rääkima inimestega sama keelt. „Finantsmaailmas saavutame parema suhte, kui peame dialoogi, peame keelt mõistma, vähesed räägivad finantskeelt, mõtle IT-le, bitist oled sa võetud ja baitiks pead sa saama, muu on hiina keel,“ selgitas ta.

„Kuidas saada alati seda, mida sa tahad. Esiteks mõtle välja, mida tahad, kelle käest sa seda tahad ja siis mine ja küsi ilusti. Tohutult raske on teda, mida sa tahad,“ andis Past edu valemi.

Pasti sõnul tuleb rääkida inimeste kaudu, kes on sihtgrupi arvamusliidrid, sest nende usalduskvaliteet on kõige suurem.

Vältida tuleks inimeste segadusse ajamist. „Erki Nool on olümpiavõitja, kellele meeldib Eesti ja kes omakorda mulle meeldib. Kui ta reklaamib spordiasju, siis ei ole palju vaja selleks, et ma teda usuks. Kui ta reklaamiks Russki Standarti, siis tekib mõte, kas olen mina loll või Nool valetab,“ näitlikustas Past.

„Ärikeel pole armuluule. Pank saatis mulle õppelaenu intressi nõudekirja, kus ta kõigepealt ülistas ennast ja siis tuli teade, et maksa intress ära. Sõnum oli, et pank on nii hea, aga sina oled tõbras. Võiks pisut inimlikum olla, et inimene oleks rahul, jääks kauem ettevõttega,“ rääkis Past ärikeele nüanssidest.

Pasti sõnul ei saa firmade halvas kuvandis süüdistada ajakirjandust. „Ajakirjanikud pakuvad seda, mida lugeja ootavad, draamat ja närvikõdi, kui inimesed tahavad finantsanalüüsi, küll siis oleks Economisti sarnane asi, kuid suurim läbimüük on ikkagi Kroonikal ja SL Õhtulehel. Ärme süüdista, neid me muuta ei saa. Oluline on ise oma lugu rääkida, sest see firma juht, kelle töötajad on 24 tundi ettevõtte saadikud, on õnnelik. Kuvand tuleb koos töötajatega välja töötada,“ selgitas Past.

Past tõi näite, kus firma juhtkond nägi ettevõtet inglina, klienditeenindajad saatanana, suurim kahju oli, et ka klientidel oli teenindajatega sarnane vaade.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    18. April 2008, 14:54
    Otsi:

    Ava täpsem otsing