Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Brändi panustatakse üha rohkem
"Tänavune brändide edetabel näitab brändi investeerimise osatähtsuse kasvu ja eriti ajal, kus turul valitsevad segadused. Tugevad brändid toodavad suuremat kasumit ja samas kaitsevad äri riskide eest," kommenteeris Business Wire'i vahendusel Millward Brown Optimori brändide pingerea koostamise juht Joanna Seddon. "Meie andmetele tuginedes võib öelda, et ka majandusseisakute ajal on tugevatel brändidel suurem turuosa ja parem aktsiahind."
Kolmandat aastat kokku pandud BrandZ Top100 tulemused kinnitavad, et brändid muutuvad üha väärtuslikumaks ja mõjuvõimsamaks, mis omakorda kasvatab äri.
Edetabeli esimese koha saavutas teist aastat järjest otsingumootor Google, kelle bränd hinnati 86,1 miljardile dollarile. Temale järgnesid General Electric, Microsoft, Coca-Cola ja China Mobile. Kaheksa ettevõtet kümnest edetabelis on USAst.
BrandZ Top 100 on edetabel, kus maailma kõige mõjuvõimsaima brändi väärtust hinnatakse dollarites. Brändide edetabeli koostaja - Millward Brown Optimor - püüab aidata ettevõtetel tänu brändi ja turundusse investeerides kasvatada maksimaalselt tulu.
Edetabelis olevate brändide koguväärtus tõusis tänavu 21%, 1,94 triljonile dollarile. Mullu oli kasv võrreldes varasemaga kahekordne. Aasta-aastalt on kasvanud brändide väärtus just mobiilsideteenuse pakkujate, tehnoloogia, iluteenuste, kiirtoidu ja luksuskaupade sektoris. Kolm suurimat kasvajat olid: nutitelefon BlackBerry (390%), arvutifirma Apple (123%) ja internetimüügifirma Amazon (93%).
Autor: Virge Lahe