Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Seltsid ei soovi konkurentsi
Olin väga üllatunud lugedes Äripäevast Hansa Varakindlustuse ASi juhi Jan Andresoo ütlust: "Käimas on trend, kus kindlustusseltsid püüavad vähendada maaklerite rolli oma toodete müümisel, kuna viimased võtavad müügi vahendamise eest kohati liiga kõrget tasu". Kahjuks kumab ütlusest läbi fundamentaalselt vale arusaam kindlustusmaakleri rollist kindlustusturul ning see võib kliente eksitada.
Püüaksin täpsustada, et kindlustusmaakler ei tegele kindlustusseltside toodete müümisega klientidele, vaid aitab klientidel hankida turult kõige sobivamat lahendust oma vara ja riskide kindlustamisel. See on kindlustusmaakleri põhieesmärk ning eriti aktuaalne praegusel majanduse kokkutõmbumise perioodil, kus kõik oma kulutusi üle vaatavad ja soovivad võimalusel soodsamaid alternatiive leida. Siin on kindlustusmaaklerid klientidele väga väärtuslikuks töövahendiks.
Teisisõnu on kindlustusmaaklerid turul konkurentsi tagav jõud ning tasakaalustav faktor suhetes klient-kindlustusselts, kuna kliendid on selles suhtes selgelt nõrgemaks osapooleks võrreldes kindlustusseltsidest tooteomanikega.
Mis puutub trendi ennast, siis julgeksin väita, et võib märgata hoopiski maaklerite rolli suurenemist, kuna klientidele meeldivad rohkemad valikud. Lisaks on meie väiksest turust huvitatud järjest rohkem uusi pakkujaid (sh suuri rahvusvahelisi kindlustuskorporatsioone), kes enamasti näevad oma koostööpartneritena kindlustusmaaklereid. Seetõttu tiheneb veelgi konkurents turul.
Kindlasti tuleb artiklis nõustuda IIZI Kindlustusmaakleri juhi Risto Rossari väitega, et koostöös kindlustusmaakleritega on kindlustusseltsidel oluliselt soodsam oma tooteid klientideni viia. Maakleritele makstav vahendustasu ei ole kindlasti võrreldav oma müügivõrgustiku ülalpidamise kuluga.
Seega majanduslikust aspektist ei tohiks seltsidel isegi tekkida küsimust maakleritega koostööst. Osa kindlustusseltside põhimure võib olla hoopiski otsekontakti nõrgenemine kliendiga, mis ei garanteeri neile järgmisel perioodil automaatset kindlustuslepingu uuendamist, kuna maakleri kohus on kliendile erinevate pakkujate seast alati sobivaim kindlustuslahendus leida.
Autor: Heiki Nurmeots