Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vikingi uus kiirlaev tuleb tänasest liinile
Veidi pärast kella 11 lõi kapten Henrik Grönvik Helsingis laevamootoritele hääled sisse, lehvitas kai äärde jäänud punavalgele Gabriellale ja tüüris aluse sadamast vabasse vette.
Laeva valmistanud Aker Yardsi kiusas kotermann aga lõpuni välja - kui laevaehitusfirma tegevjuht Juha Heikinheimo eile peokõnes aluse viibimise pärast vabandas, ütles mikrofon üles.
"XPRS - see kõlab ühtmoodi eesti, soome ja rootsi keeles ning võtab kokku meie kontseptsiooni - erakordne, reisijate soovidele orienteeritud, usaldusväärne ja kiire," tõlkis aluse keerulist nime Viking Line'i kontserni juht Nils-Erik Eklund, kelle isa Gunnar laevafirma omal ajal asutas.
Eklundi sõnul loodetakse uue alusega reisijate arvu Helsingi ja Tallinna vahel oluliselt suurendada. "300 000 võrra kindlasti," kinnitas konkreetsetest numbritest põiklev Eklund Äripäeva pakutud numbrit. "Maiks oli meil eilse seisuga 104 000 broneeringut. See on märk usaldusest," ütles Eklund.
"Veriseks läheb," möönis Viking Line'i asedirektor Boris Ekman üliteravat konkurentsi Tallinna-Helsingi liinil, kuhu nüüd XPRS ööpäevas veel kaks edasi-tagasireisi lisab. "Veriseks, kuid mitte meie jaoks," lõpetas ta mõtte. Rasked ajad ootavad väiksemaid ning suurema kütusekuluga kiirlaevade operaatoreid.
Hinnasõja puhkemist Eklund praeguste kõrgete kütusekulude juures ei usu. Küll aga sihib Viking Line edaspidigi hindadega Tallinkist odavamat taset, ütles eile proovisõidul viibinud turundusjuht Monika Ulla.
Tallinki kiirlaevade Stari ja Superstariga võrreldes sõidab XPRS pool tundi kauem, kuna eesmärk on võtta parim osa nii kiir- kui ka kruiisilaevade kontseptsioonist. 2,5 tunniga jõuab süüa ja sisseoste teha ning konverentse pidada. Restorane on igale maitsele ning erinevalt Tallinkist on kõigis neis portselannõud, toonitas personal. Samuti aitab selline sõidukiirus kütust säästa.
Päeval peatub XPRS neli tundi Tallinnas, mis toob kliente Eesti juuksuritele ning muile ettevõtjatele.
Vikingi uus laev sõidab Rootsi lipu all - Eklundi sõnul on Rootsi valitsuse merenduspoliitika kaugemale vaatav kui Soome riigi poliitika ning Rootsi ametiühingud koostööaltimad. Laeva sajapealises meeskonnas on ka eestlasi.
Kokk Margu Koronen Rootsi kollektiivlepingu üle ei nurise. "Üle 20 000 tuleb palgaks kätte ära," poetab ta köögipoolelt.
Eklundi sõnul meeldib talle uusi laevu joonistada ning ka XPRSi voolujooneline vorm olevat tema käega tõmmatud. Millal aga Viking järgmised uued laevad tellib, lubas Eklund teada anda börsiteates.