Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vikingi uus kiirlaev tuleb tänasest liinile

    Veidi pärast kella 11 lõi kapten Henrik Grönvik Helsingis laevamootoritele hääled sisse, lehvitas kai äärde jäänud punavalgele Gabriellale ja tüüris aluse sadamast vabasse vette.
    Laeva valmistanud Aker Yardsi kiusas kotermann aga lõpuni välja - kui laevaehitusfirma tegevjuht Juha Heikinheimo eile peokõnes aluse viibimise pärast vabandas, ütles mikrofon üles.
    "XPRS - see kõlab ühtmoodi eesti, soome ja rootsi keeles ning võtab kokku meie kontseptsiooni - erakordne, reisijate soovidele orienteeritud, usaldusväärne ja kiire," tõlkis aluse keerulist nime Viking Line'i kontserni juht Nils-Erik Eklund, kelle isa Gunnar laevafirma omal ajal asutas.
    Eklundi sõnul loodetakse uue alusega reisijate arvu Helsingi ja Tallinna vahel oluliselt suurendada. "300 000 võrra kindlasti," kinnitas konkreetsetest numbritest põiklev Eklund Äripäeva pakutud numbrit. "Maiks oli meil eilse seisuga 104 000 broneeringut. See on märk usaldusest," ütles Eklund.
    "Veriseks läheb," möönis Viking Line'i asedirektor Boris Ekman üliteravat konkurentsi Tallinna-Helsingi liinil, kuhu nüüd XPRS ööpäevas veel kaks edasi-tagasireisi lisab. "Veriseks, kuid mitte meie jaoks," lõpetas ta mõtte. Rasked ajad ootavad väiksemaid ning suurema kütusekuluga kiirlaevade operaatoreid.
    Hinnasõja puhkemist Eklund praeguste kõrgete kütusekulude juures ei usu. Küll aga sihib Viking Line edaspidigi hindadega Tallinkist odavamat taset, ütles eile proovisõidul viibinud turundusjuht Monika Ulla.
    Tallinki kiirlaevade Stari ja Superstariga võrreldes sõidab XPRS pool tundi kauem, kuna eesmärk on võtta parim osa nii kiir- kui ka kruiisilaevade kontseptsioonist. 2,5 tunniga jõuab süüa ja sisseoste teha ning konverentse pidada. Restorane on igale maitsele ning erinevalt Tallinkist on kõigis neis portselannõud, toonitas personal. Samuti aitab selline sõidukiirus kütust säästa.
    Päeval peatub XPRS neli tundi Tallinnas, mis toob kliente Eesti juuksuritele ning muile ettevõtjatele.
    Vikingi uus laev sõidab Rootsi lipu all - Eklundi sõnul on Rootsi valitsuse merenduspoliitika kaugemale vaatav kui Soome riigi poliitika ning Rootsi ametiühingud koostööaltimad. Laeva sajapealises meeskonnas on ka eestlasi.
    Kokk Margu Koronen Rootsi kollektiivlepingu üle ei nurise. "Üle 20 000 tuleb palgaks kätte ära," poetab ta köögipoolelt.
    Eklundi sõnul meeldib talle uusi laevu joonistada ning ka XPRSi voolujooneline vorm olevat tema käega tõmmatud. Millal aga Viking järgmised uued laevad tellib, lubas Eklund teada anda börsiteates.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.