9 aastat tagasi: logsitikamessi korraldajad vaevlevad raskustes

Jaana Pikalev 30. aprill 2008, 00:00

1999. aastal vedas messi korraldamist Expo Balticum. Et ettevõtmine end ära ei tasunud, müüs firma kaubamärgid, sealhulgas transpordi- ja logistikamessi, 2000. aastal Eesti Näitustele (EN) ja lõpetas tegevuse. Paraku näitas ENi korraldatud küsitlus transpordi ja logistika erialaliitude loidu huvi, mistõttu ei võtnud ka EN plaani korraldada logistikamessi.

9 aasta tagust suhtumist, mis ilmselt ka siiani kandub, kommenteeris toona Svex Eesti juhatuse esimees Jaan Lepp, öeldes, et nad on osa võtnud paljudest näitustest, kuid neis alati pettunud. "Messidelt loodaks palju uusi kontakte, kuid Eesti on nii väike, et kõik tunnevad peaaegu kõiki ja kontaktid saab ilma messidetagi kätte," põhjendas Lepp oma valikut messist mitte osa võtta.

Samas ulatusid juba toona messil osalemiseks kulutatud summad eksponentide jaoks 60 000-70 000 kroonini. Sellist väljaminekut tehes teadis juba Bak ja Hansen Auto tegevdirektor Peep Nork, et otsest kasu messil osalemisest kindlasti pole ning tagasitulevat kasugi ei saa rahas mõõta.

Ka tänavu aasta alguses plaksutasime käsi, et Eesti Expo võttis logistikamessi korraldamise oma vastutusele. Kuid tagasilöögid ei jäänud tulemata ning väike ebakindlus säilis ka eksponentide seas. Sealjuures ütlesid üksikud oma osalemise üles juba märtsi lõpus. Nüüd tuli teade, et mess lükkub edasi sügisesse. "Edasilükkumise põhjus on asjaolu, et messi ettevalmistusperiood on osutunud väliseksponentide jaoks liiga lühikeseks, seetõttu ei pea me õigeks korralduse kvaliteedis järeleandmisi teha," palub Eesti Expo Logistikamess 2008 projektijuht Elys Tsupsman osalejatele saadetud elektronpostiteates vabandust, lisades Äripäevale, et ettevalmistused algasid möödunud aasta lõpus.

Väidetavalt oli messile end registreerunud eksponente üle kolmekümne. Äripäevale antud intervjuus tunnistavad potentsiaalsed eksponendid Smarten Logistics ja Riigiressursside Keskus, et on veel kahtleval ja äraootaval seisukohal, kas sügisesse lükkunud messil end esitleda või mitte, viidates pettumusega juba tehtud kulutustele maikuuks.

Täheldatakse ka, et kõrvaldamist vajavad korralduslikud puudujäägid ning üritusele tuleb rohkem reklaami teha.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:45
Otsi:

Ava täpsem otsing