Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    9 aastat tagasi: logsitikamessi korraldajad vaevlevad raskustes

    1999. aastal vedas messi korraldamist Expo Balticum. Et ettevõtmine end ära ei tasunud, müüs firma kaubamärgid, sealhulgas transpordi- ja logistikamessi, 2000. aastal Eesti Näitustele (EN) ja lõpetas tegevuse. Paraku näitas ENi korraldatud küsitlus transpordi ja logistika erialaliitude loidu huvi, mistõttu ei võtnud ka EN plaani korraldada logistikamessi.
    9 aasta tagust suhtumist, mis ilmselt ka siiani kandub, kommenteeris toona Svex Eesti juhatuse esimees Jaan Lepp, öeldes, et nad on osa võtnud paljudest näitustest, kuid neis alati pettunud. "Messidelt loodaks palju uusi kontakte, kuid Eesti on nii väike, et kõik tunnevad peaaegu kõiki ja kontaktid saab ilma messidetagi kätte," põhjendas Lepp oma valikut messist mitte osa võtta.
    Samas ulatusid juba toona messil osalemiseks kulutatud summad eksponentide jaoks 60 000-70 000 kroonini. Sellist väljaminekut tehes teadis juba Bak ja Hansen Auto tegevdirektor Peep Nork, et otsest kasu messil osalemisest kindlasti pole ning tagasitulevat kasugi ei saa rahas mõõta.
    Ka tänavu aasta alguses plaksutasime käsi, et Eesti Expo võttis logistikamessi korraldamise oma vastutusele. Kuid tagasilöögid ei jäänud tulemata ning väike ebakindlus säilis ka eksponentide seas. Sealjuures ütlesid üksikud oma osalemise üles juba märtsi lõpus. Nüüd tuli teade, et mess lükkub edasi sügisesse. "Edasilükkumise põhjus on asjaolu, et messi ettevalmistusperiood on osutunud väliseksponentide jaoks liiga lühikeseks, seetõttu ei pea me õigeks korralduse kvaliteedis järeleandmisi teha," palub Eesti Expo Logistikamess 2008 projektijuht Elys Tsupsman osalejatele saadetud elektronpostiteates vabandust, lisades Äripäevale, et ettevalmistused algasid möödunud aasta lõpus.
    Väidetavalt oli messile end registreerunud eksponente üle kolmekümne. Äripäevale antud intervjuus tunnistavad potentsiaalsed eksponendid Smarten Logistics ja Riigiressursside Keskus, et on veel kahtleval ja äraootaval seisukohal, kas sügisesse lükkunud messil end esitleda või mitte, viidates pettumusega juba tehtud kulutustele maikuuks.
    Täheldatakse ka, et kõrvaldamist vajavad korralduslikud puudujäägid ning üritusele tuleb rohkem reklaami teha.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.