Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto maksukulu kerkib

    Sõltumata sellest, millised on autoga seotud kulud, on praegu sõiduautode omatarbe maksustatav väärtus 1695 krooni, mis teeb igakuiseks käibemaksu summaks 305 krooni. Uue korra kohaselt maksustatakse aga kõik ametiauto kasutaja poolt enda tarbeks tehtud jooksvad kulud.
    Advokaadibüroo Luiga Mody Hääl Borenius maksukonsultant Marko Saag selgitas, et kui töötajad kasutavad autot ettevõtlusega mitteseotud eesmärgil, tuleb iga kuu välja selgitada auto mitteettevõtluses kasutamise osa ning see maksustatakse.
    "Selliste autodega seonduvate kulude kokkuarvutamine ning auto kasutamisproportsiooni paikapanek on tunduvalt keerulisem praegusest korrast," märkis Saag.
    Võrreldes praegusega suureneb käibemaksukulu kallimatel või rohkem kulusid tekitavatel sõiduautodel, mida töötajad kasutavad.
    Rahandusministeeriumi kaudsete maksude talituse peaspetsialisi Aet Külasalu väitel ei ole praegune sõiduautode omatarbe maksustamine õiglane.
    "Kui me kõikide muude kaupade puhul võtame proportsiooni, kui palju kasutamine ettevõtlusest väljas on, siis ei peaks ka sõiduauto teistmoodi olema," põhjendas ta.
    Eelnõu seletuskirjas märgitakse, et suur osa sõiduautodest on juriidiliste isikute arvel, kuigi ettevõtte tegevusala ei eelda sõiduauto omamist. Sellest järeldab rahandusministeerium, et eelkõige kasutatakse autot isiklikuks tarbeks ja praegune kord leevendab oluliselt kallite autode ostjate maksukoormust.
    "Põhimõtteliselt oleks ju mõistlik ja õilis suunata ettevõtjaid eelistama odavamaid ja keskkonnasäästlikumaid sõiduvahendeid. Selles osas võiks väike diferentseerimine käibemaksuga maksustamisel toimuda küll," lausus Rakvere Lihakombinaadi finantsjuht Siim Kallast. Tema hinnangul sunnib kavandatav muudatus firmasid oma autopoliitikat üle vaatama.
    Muudatuse tulemusena peavad ettevõtted hakkama täpsemalt ametiautode erakasutuse üle arvet pidama ja käibedeklaratsioonis selle alusel ka vastava summa deklareerima.
    Kui erakasutuse ja ettevõtluses kasutuse vahekord kuude lõikes märkimisväärselt ei erine, saab hakkama ühekordse arvutusega. Kui erinevused aga suureks lähevad, tuleb omatarbe osa iga kuu üle vaadata.
    "Kontroll esitatud andmete õigsuse üle jääb nii nagu praegugi - kui revisjon tuleb, siis kontrollib. Kui leitakse mingeid ebakõlasid, on see tõendamise küsimus. Ka ettevõtte iseloom annab juba pildi, kui palju sõiduautot tööks vaja on," ütles Külasalu.
    Dunkri Kaubanduse ASi juhatuse esimehe Arvo Kase sõnul on ettevõtjate poolt vaadates asjale kaks lahendust. Esimene võimalus on pidada piinliku täpsusega sõidupäevikut ja lahendada olukord nii, et ametiauto pargitakse tööaja lõppedes ettevõtte territooriumile. Teine variant on maksukoormus vaikselt alla neelata, mis sõltuvalt firma tegevusalast võib lõppkokkuvõttes tulla kasulikum.
    "Sõidupäeviku pidamine tekitab meie jaoks palju sekeldusi ja oleme paljudel juhtudel leppinud olukorraga, et tasume parem erisoodustused, kui kulutame töötajate aega sõidupäevikute pidamisele ja kontrollimisele," rääkis Kase.
    Paljudel ametikohtadel on tööauto kasutamine kujunenud standardpaketi osaks, edaspidi aga hakkavad tööandjad Kase sõnul erilise hoolega vaatama, kui palju mingi ametiauto maksma läheb ja kas see on ka edaspidi töötajale üks lisahüve või mitte.
    Eesti senise majandusedu üheks teguriks on olnud suhteliselt lihtsatel alustel põhinev maksusüsteem.
    Ka antud muudatus võiks jätta maksuarvestuse võimalikult lihtsaks ja kergesti kontrollitavaks. Ma ei poolda lahendust, mis põhineb väga üldistel ja kontrollimatutel eeldustel või standarditel.
    Samuti ei ole aus muuta maksusüsteem keerulisemaks seetõttu, et õilsate eesmärkide kattevarjus viia läbi varjatud maksutõus, mille tulemusena aus maksumaksja satub vähemusega võrreldes raskemasse olukorda.
    Seega lihtsus ennekõike.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.