Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Milleks küll transpordi arengukava?
Kolmandat aastat täidetakse Eesti transpordi arengukava aastateks 2006-2013. Paraku ei näe transpordisektoris tegutsejad sellest kavast valdkonna arengule kasu.
Arengukava täidab transpordisektori arengu jaoks marginaalseid eesmärke. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kirjutab arengukava eelmise aasta eesmärkide täitmist analüüsidest tervelt 23 eesmärgi puhul 36st, et eesmärgi täitmisel või mittetäitmisel otsene või kohene oluline mõju transpordisektorile puudub.
Arengukava kasutust on tajunud ka ettevõtjate liitude esindajad. Sadamaoperaatorite Liidu esimees Ago Tiiman ütleb, et ei ole mingit tähtsust, palju arengukava täidetakse. "Suures plaanis ei vasta kava reaalsusele ega ka transpordivaldkonna tegelikele vajadustele ning nõuetele," leiab Tiiman.
Samas tuleb ettevõtjatelt endilt vähe diskussiooni teemal, milliseid muudatusi arengukava vajab. Jäädakse üldsõnalise kritiseerimise tasemele, et arengukava ei vasta tegelikule olukorrale ega lahenda probleeme.
Praegu puudub ka arengukavas kokkulepitud mehhanism, mis pidi tegelema kava pideva ajakohasena hoidmisega - transpordikomisjon. See aga seisab riigi poliitilise juhtkonna taga, kes ei suuda leppida kokku teedeehituse finantseerimises, mis takistab kogu transpordi arengukava rakendusplaani vastuvõtmist. Transpordikomisjoni töökorralduse kinnitamine tuleb eraldada teedeehituse finantseerimise küsimusest. Pole teada, kaua poliitikud vaidlevad. Transpordi arengukava vajab aga kiiret ajakohastamist.