Surnuist äratatud autode kättemaks

Mariliis Pinn 30. aprill 2008, 09:05

Kindlustusfirmade maha kantud autovrakid
klopitakse külaseppade poolt üles ja müüakse turvakontrollita maha ning ostjal
on suur võimalus osta endale ratastel kirst.

Paar nädalat tagasi maandus ringkonnaprokurör Rainer Amuri laual kriminaalasja toimik, mis räägib nelja kannatanuga liiklusõnnetu shy;sest Harjumaal, kus Tallinna-Rapla teel Kurtna ristis kaldus sõiduauto BMW juhi joobe ja raskete teeolude tõttu vastassuuna shy;vööndisse ning rammis vastu tulevat Renault'd, kirjutas Eesti Ekspress.

Kraavi põrganud BMW oli pooleks nagu noaga lõigatud. "Ilmselgelt on tegu autoga, kus kahest on kokku keevitatud üks," selgitas anomaaliat Põhja Politseiprefektuuri liiklusjärelevalve osakonna komissar Riho Tänak, kelle kogemuses pole see esimene säärane juhtum. Selgus, et Leedust ostetud BMW oli juba ühe avarii järel üles klopitud.

Eesti liikluse nuhtlusena nimetatakse joomist, kihutamist ja halbu teid, ent ohust, mida kujutavad kontrollimata kasutatud autod, ei räägi keegi. Peale autoostja valvsuse on ainus riiklik kontroll Autoregistrikeskus (ARK), kus avastatakse vaid kõige jõhkramad pettused. Näiteks ARK Jõhvi büroo töötajad teavad rääkida Volkswagen Passatist, mis oli kokku traageldatud ja ellu äratatud koguni kolmest autost nagu Frankensteini monstrum.

Siiski teavad autodiilerid drastilisi juhuseid. Näiteks müüdi äsja netis 75 000 krooni eest kaks aastat vana Renault Megane'i, mis omaniku sõnul oli tipp-topp korras. Autofirmast ülisoodsa pakkumise tausta uurides selgus karm tõde. "Auto oli rämeda avarii tõttu kolm kuud tagasi maha kantud," räägib ABC Motorsi turundusjuht Indrek Poolak. Kindlustus müüs vraki oksjonil ära ja vaid paar kuud hiljem oli ta pealtnäha uue ja kobedana müügis.

Paradoksaalselt on just kindlustusfirmad see koht, kust hukkunud masinad oma uut ringi alustavad. Avarii järel kantakse maha igal aastal sadu autosid. Kusjuures enamik sõidukitest loetakse hävinenuks madala hinna, mitte tugevate vigastuste tõttu, ehk teisisõnu - korralik taastusremont on neil juhtudel kallim kui sõiduk ise. Seejärel ostab kindlustus taastamiskõlbmatu auto ära, kuid ei saada seda üldjuhul vanarauaks, vaid paneb oksjonile.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. April 2008, 09:03
Otsi:

Ava täpsem otsing