Reklaam kolib järjest kiiremini internetti üle

02. mai 2008, 14:38

TNS Emori värskest uuringust selgub, et
internetireklaam võtab järjest enam võimust, nimelt kasvas viimase käive
aastaga 35 protsenti, ent ajalehtede oma langes 7 protsenti. Interneti
reklaamikäive on juba ajakirjad kinni püüdnud.

TNS Emori projektijuht Külli Esko märgib, et mingist drastilisest meediareklaamituru kokkukukkumisest rääkida ei saa. Esimese kvartali kogukäive oli 407 miljonit krooni, mis võrreldes 2007.a. esimese kvartali näitajaga tähendas 1,2% langust. Samas peab arvestama, et eelmise aasta alguses olid valimised, mis tõid reklaamiturule märgatava raha.

Võttes arvesse seda, et eelmise aasta I kvartalit ilmestas suures osas valimistele tehtud kulutuste ulatuslikkus, siis seda, sel aastal objektiivsetel põhjustel puuduvat meediainvesteeringut välja jättes võib öelda, et pessimismiks pole siiski põhjust. Sellise arvestuse järgi on turg tõusnud koguni ca 18% (suurima tõusuga internetis panustatud meediareklaamikulutuste osas - 59% ning madalaima tõusuga ajalehtedel - ca 7%). Seega võib rääkida pigem mõnevõrra aeglustunud majanduskasvust ja majanduse korrastumisest.

Peale ajalehtede kaotas turgu ka telereklaam (-8%), ent kasvu näitasid nii ajakirjad kui ka raadio (mõlemad ca 6%).

Ka televisiooni miinuse taga näeb Esko valimisreklaami puudumist.

I kvartali absoluutsummade võrdluses (2008 vs 2007) on kõige rohkem kasvanud internet (35%) ja välimeedia (10%), väikest langust näitasid aga ajalehed (-7%) ja telereklaam (-8%), mis on ka loomulik, kuna need kaks meediatüüpi said eelmisel aastal samal ajal valimiste meediareklaamirahast kõige suurema osa.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. May 2008, 10:45
Otsi:

Ava täpsem otsing