Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad küsivad reisijatelt keskkonnamaksu

    easyJet, Lufthansa, SAS ja KLM Royal Dutch Airlines on käivitanud keskkonnamaksu kogumise viimase kaheksa kuu jooksul. Hüvitusskeemi idee järgi maksab reisija olenevalt lennu pikkusest firmale teatud summa, mille eest ostetakse nn süsinikupunkte. Neid müüvad mitmesugused keskkonnaprojektid, mis vastavad Kyoto protokolli nõuetele.
    Näiteks ostab easyJet süsinikupunkte Ecuadori Perlabi hüdroelektrijaama projektilt, SAS investeerib tuuleenergiaprojektidesse Hiinas, Indias ja Uus-Meremaal.
    Kuigi lennufirmade esindajate sõnul suhtuvad reisijad keskkonnamaksu kogumisse hästi, ei soostutud ütlema, millise summa eest on siiani süsinikupunkte ostetud. "Programm on pole veel aastatki käigus olnud ja on liiga vara tulemusi mõõta," ütles easyJeti pressiesindaja.
    SASi Eesti esinduse juhi Katrin Luhaääre sõnul on nende reisijatest annetajaid olnud paar tuhat, peale selle kogutakse maksu SASi tööreiside pealt. "Teema on äratanud huvi ka suurklientide hulgas ning võib kujuneda tulevikus suurkliendilepingu üheks osaks," lisas Luhaäär.
    Lennufirmad, mis maksu ei kogu, panustatavad oma sõnul pigem otselendude ja lennupargi säästlikkuse kaudu kütuse kokkuhoiule. Samuti saab reisija näiteks Finnairi ja Czech Airlinesi kodulehel arvutada välja reisiga tekkinud CO2 hulga.
    Finnairi pressiesindaja ütles, et keskkonnahoiu eest peab hoolt kandma lennuteenuse pakkuja, mitte reisija. Tema sõnul on lennufirmadel ja keskkonnaorganisatsioonidel süsiniku arvestamiseks erinevad lähtekohad.
    Estonian Airi pressiesindaja rääkis, et firma keskendub projektidele, mille tulemused on vahetumalt näha. Näiteks käivitas ettevõte 2006. aastal kütuse ökonoomsema kasutuse programmi, kus planeeritakse väga täpselt iga lennu teekond, lennuki lastimine, õhkutõus ja laskumine. See on aidanud aasta jooksul säästa kütust viis protsenti.
    Pea iga nädal Brüsseli ja Tallinna vahet lendav europarlamendi saadik Marianne Mikko pole keskkonnamaksu maksnud, kuna saadikutele broneeritakse lennupileteid reisibüroode kaudu ning annetamise võimalust ei ole neile veel tutvustatud. "Olen valmis toetama keskkonnaprojekte, mille rahaline pool on läbipaistev ja tegutsemine efektiivne," märkis Mikko.
    Lisaks unistab Mikko kiirrongist, mis viiks Helsingist või Tallinnast läbi Varssavi ja Berliini Brüsselisse.
    Eestil on Kyoto sihtarv täidetud ja süsinikupunkte ehk CERe osta vaja pole, ütles keskkonnaministeerium.
    Süsinikupunktide müük toimub Kyoto protokolli puhta arengu mehhanismi (CDM) kaudu. Selle raames käivitatakse peamiselt arengumaades projekte, mis vähendavad kasvuhoonegaase.
    Need projektid teenivadki tulu süsinikupunktide ehk CERide müügist riikidele ja eraettevõtetele. Riigid ostavad CERe, et täita osa Kyoto protokolliga võetud kohustustest.
    Eestil on Kyoto sihtarv täidetud ja süsinikupunkte vaja pole.
    "Kui lennufirma sellist skeemi rakendab ning CERe omandab, saab ta need näiteks maha müüa ning raha keskkonnasäästu paigutada," selgitas keskkonnaministeerium.
    Lennufirmad müüvad süsinikupunkte reisijatele.
    EasyJeti pressiesindaja kinnitusel müügilt vahendustasu ei võeta.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA infrastruktuuri buumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.