Kommentaar: sihtrühm on jumal ja turu-uuring tema prohvet

12. mai 2008, 13:53

Meediapinna hinnast veelgi hämaramad asjad
on turu- ja tarbijauuringud, kirjutab aripaev.ee-le saadetud kommentaaris
Artwerki loovkopeerija Peep Pedmanson.

99% manti võtab uuringufirma, natuke jääb tellijalegi lohutust, et „tegime omalt poolt kõik mis võimalik“! Presentatsioon on üldjuhul uhke, ehkki sisu ei erine anekdootilikust uuringust, kus selgus, et nõukogude rahvas on päris rahul kodutelefonidega per capita. Fantastilise tulemuse tagas see, et kasutati trendikat uuringumetoodikat – telefoniküsitlust! Lühidalt, crap in - crap out!
Korrelatsioon on ilmne. Mida enam kultustub turu-uuring, seda sagedamini kostab hälinat, kuidas „vanasti julgeti teha lahedamaid reklaame!“ Põhjus on nii lihtne, et pole isegi paradoks mitte: ühed exceldavad minevikust pärit hoiakuid, teised tahaks kreatiivida tulevikku. (Või kinnitas mõni 1989. a tarbija-uuring, et näiteks internetil on turupotentsi?)

Sagedasemat stressi pakub agentuurile muidugi „vaese mehe turu-uuring“. Müüd kliendile idee maha, too läheb õhetavi põsi ära, aga varsti on targana tagasi: me oma majas testisime seda teie asja, liftitädi ei saanud midagi aru, me siis otsustasime, et jääb ikka vana kleeps „maksad 2, saad 3“, aga teeme uued värvid! Noh, super! Oleks ka van Gogh lähtunud turu-uuringust, ta oleks saanud endale peale kõrva kindlasti ka muud süüa lubada. Aga teisest küljest, van Sõõrumaa suuremaid otsuseid mõjutab väidetavalt hoopis hommikune horoskoop.
Seekordse reklaamileiu jätaksin enda teada. Vahel küll tekib teleka ees või lehe taga ohhoo-elamus, et kas tõesti ilma uuringuta tehtud värk, aga mine võta kinni.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. May 2008, 13:50
Otsi:

Ava täpsem otsing