Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaup naaseb varsti rööpaile

    Edelaraudtee lõpetas regulaarsed kaubaveod Viljandi-Tallinna ja Pärnu-Tallinna raudteeliinil veebruari alguses. Toona põhjendas firma otsust majandussuhete jahenemisega Venemaaga, mis olevat tõstnud raudtee infrastruktuuri kasutustasud liiga kõrgeks.
    Enne kaubaveo katkemist vedasid Viljandi-, Järva- ja Raplamaa ettevõtjad rööbastel puitu, sütt, parafiini, teravilja ja väetist.
    Sõltuvalt läbirääkimiste tulemustest alustab Edelaraudtee kas mai lõpus või juuni alguses vahepeal katkenud vedudega uuesti. Selleks annab soodsama aluse ka läinud neljapäeval Riigi Teatajas avalikustatud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus raudteeinfrastruktuuri kasutustasu arvestamise metoodika kohta.
    Edelaraudtee juhatuse liikme Kalvi Pukka sõnul jõustub uus infrastruktuuri kasutamise tasu juuni alguses. "Kui varem oli kaubaveol arvestuse aluseks 20-25 senti brutotonnkilomeetri eest ja lisaks rongkilomeetri läbimise tasu, siis nüüd jääb tariif vahemikku 9-10 senti. Kaubavedude jaoks oleks optimaalne kasutustasu suurus umbes 5-6 senti," sõnas Pukka.
    Uus regulatsioon loob paremad eeldused kaubavedude korraldamiseks.
    "Kas veod operaatori jaoks majanduslikult mõistlikuks kujunevad, sõltub tegelikust vedude mahust ning läbirääkimiste tulemustest. Oleme alustanud klientidega läbirääkimisi veomahtude ja veotingimuste määramiseks. Veohinnad sõltuvad sellest, milliseks kujunevad vedude üldised tingimused - veomahud, vedude sagedus, kaubagrupid, veokaugus, vagunitüüp jne. Lõplikud hinnad selguvad läbirääkimiste käigus," lubas Pukka.
    Siiski vedas firma regulaarsete vedude pausi ajal ühekordsete tellimuste alusel kütust, keemiakaupu ja väetisi keskmiselt 8000 tonni kuus.
    Raplamaal asuva keemiafirma ASi Ingle juhataja Aare Leinberg ütles, et nemad on alates veebruarist pidevalt Edelaraudteelt üksikvedusid tellinud.
    Nii saab kaup - ca 1500-2000 tonni kuus - küll veetud, kuid tunduvalt kallimalt kui regulaarse kaubaveo puhul.
    "Nimetaksin seda diskrimineerimiseks. Edelaraudtee ütleb, et nemad toovad kauba siis, kui tsisternid koos on. Eesti Raudtee aga pressib peale, et meil on ohtlik veos - see ei tohi kuhugi seisma jääda. Kass on pandud sinepit sööma! Kogu lolluse peab ainult AS Ingle kinni maksma," on Leinberg nördinud. Kui ta keemiakaupu autodega veaks, lisanduks igal kuul Tallinna-Viljandi maanteele 60 ohtliku veosega tsisternautot.
    Firmajuhi arvates võib Edelaraudteel mulluse kaubaveomahu taastamine üle jõu käia, sest osa firmasid ei pruugi enam autotranspordist loobuda.
    ASi Kuusakoski logistikajuhi Marek Aigro sõnul ongi nad alates veebruarist Pärnust ja Viljandist vanametalli autodega välja vedanud.
    "Edelaraudtee pakkus võimalust ühekordseteks tellimusvedudeks, kuid pakutavad hinnad osutusid liiga kõrgeks," märkis Aigro.
    Mulluste raudtee kaubaveo hindadega võrreldes olevat tänavused hinnad märgatavalt tõusnud.
    "Kui Edelaraudtee avab uuesti regulaarkaubaveod, siis arvestame seda kui alternatiivset kaubaveo võimalust. Lähtuvalt Kuusakoski transporditava kauba eripärast oleks raudtee ja autoveo ühe kaubatonni hind väga ligilähedane," lisas logistikajuht.
    Viljandi küünlatootja Hansa Candle'i juht Andre Aav ütleb, et nende firma on veebruarist üksikvedusid tellinud.
    "Kuulsin, et Edelaraudtee jätkab regulaarsete vedudega 26. mail," lisas juhataja.
    Aava sõnul räägivad nad Edelaraudteega praegu läbi, et uuesti regulaarselt toorainet hakata vedama.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.